Ο ελληνοτουρκικος διαλογος

Αρχεται σήμερα σε επίπεδο υπηρεσιακό ο ελληνοτουρκικός διάλογος. Είναι κατ’αρχάς αναμφίβολα θετικό ότι συζητάμε. Είναι επίσης σαφές ότι οι προσδοκίες είναι χαμηλές. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά. Χρήσιμο είναι να αποφορτισθεί η ιστορία αυτή ώστε να μην δραματοποιούνται καταστάσεις. Ίσως το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο δεν είναι αυτός καθεαυτός ο διάλογος, αλλά το πλαίσιο μέσα στο οποίο διεξάγεται. Τις τελευταίες ημέρες γίναμε μάρτυρες μίας δημόσιας συζήτησης εντός της Τουρκίας, στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, συζήτηση που αφορά στην σχέση της Τουρκίας με την Ευρώπη. Διασταύρωσαν τα ξίφη τους τόσο στελέχη των Ενόπλων δυνάμεων της γείτονος, όσο και στελέχη του πολιτικού κόσμου της γείτονος. Ο Μεσούτ Γιλμάζ θερμός υποστηρικτής της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζήτησε δημοψήφισμα για να φανεί η μεγάλη υποστήριξη που παρέχει στην ιδέα της εισόδου στην Ένωση ο τουρκικός λαός. Ο Μπουλέντ Ετσεβίτ δεν βρήκε την ιδέα καλή, ούτε ο Ντεβλέτ Μπαχτσελί. Ο «τσάρος» της τουρκικής οικονομίας Κεμάλ Ντερβίς και ο Ισμαήλ Τζεμ προσπάθησαν να μαζέψουν τα όποια παράξενα είπε ο πτέραρχος Κίλιτς εναντίον της Ευρώπης και υπέρ της συνεργασίας της γείτονος με την Ρωσία και το Ιράν. Είναι πλέον σαφές ότι ο όποιος ελληνοτουρκικός διάλογος περνά από την διαμάχη αυτή που γίνεται στο εσωτερικό της Τουρκίας. Εξαρτά την επιτυχία του και την αποτυχία του από το μεγάλο ζήτημα των ευρωτουρκικών σχέσεων. Αν η τουρκική ηγεσία προκρίνει τον δρόμο προς την Ένωση τότε τα πράγματα θα έχουν θετική τροπή και στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Αν προκρίνουν οι Τούρκοι την απομάκρυνση από την Ένωση τότε θα κάνουμε πολλά βήματα πίσω. Ας περιμένουμε λοιπόν.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.