Παιδεια, τι ωρα ειναι;

H Παιδεία βρίσκεται πάλι σε μία περίοδο αναταραχής. Απεργιακές κινητοποιήσεις και προκλητικά εργοδοτικά λοκ-άουτ ετοιμάζονται. Μέμφονται οι σχολάρχες τον Υπουργό Παιδείας σχετικά με το γεγονός ότι δήθεν θέλει να περάσει το καθεστώς περίπου της μονιμότητας στις επιχειρήσεις τους. Όμως πλέον γίνεται σαφές ότι εν συνόλω η Παιδεία απαιτεί υποδομές και δαπάνες. Υποδομές ώστε να λυθούν χρονίζοντα προβλήματα αλλά και δαπάνες για ένα προσωπικό καλά αμοιβόμενο και καλά εκπαιδευμένο. Δεν μπορεί να γίνεται συζήτηση για αξιολόγηση, όταν η ίδια η πολιτεία δεν έχει προσφέρει όλα τα εχέγγυα για μια πραγματική ποιοτική εκπαίδευση. Έχει νόημα η αξιολόγηση, όταν θα πληρωθούν οι ικανές και αναγκαίες συνθήκες. Αν η ελληνική πολιτεία και η ελληνική κοινωνία ζητά ποιοτική δημόσια εκπάιδευση τότε τα χρήματα που απαιτούνται είναι πολλά. Αλλά είναι σαφώς λιγότερα από το συνολικό κόστος της παραπαιδείας. Πόροι και όχι αυτοσχεδιασμοί επί χάρτου, αποτελούν τα κύρια στοιχεία μιας συνετής και χρηστής εκπαιδευτικής πολκιτικής που μπορεί να προσφέρει στον τόπο. Γιατί ατυχώς στην Ελλάδα καταλαμβανόμαστε από το άγχος της «πρωτοτυπίας» και υστερούμε βασίμως στην ουσιαστική παραγωγή πολιτικής. Αν θέλουμε πραγματική δημόσια παιδεία και όχι τα υπολείμματά της τότε και οι ίδιοι πρέπει να αντιληφθούμε ότι τα σχολεία πρέπει να είναι μια ακριβή μεν εξαιρετική δε επένδυση. Οι ίδιοι οι πολίτες θα πρέπει να πιέσουν για ένα καλό δημόσιο σχολείο. Αλλά αυτό δεν μπορεί ποτέ να πραγματωθεί και με κακοπληρωμένο προσωπικό.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.