Στρογγυλοποιησεις προς τα πανω

Μπορεί η Ελλάδα να πέρασε με επιτυχία τις πρώτες κρίσιμες ώρες της μετάβασης στο νέο νόμισμα, πλην όμως, όπως μαρτυρούν και οι καταγγελίες των πολιτών στον ειδικό τηλεφωνικό αριθμό, οι στρογγυλοποιήσεις κινήθηκαν σε αρκετές περιπτώσεις προς τα πάνω. Αλλά αποτελεί αυτή η πρακτική ευθεία υπονόμευση του νέου νομίσματος και ταυτόχρονα το πρόβλημα μεταφέρεται στην κυβέρνηση. Οι τιμές ανεβαίνουν αλλά τα εισοδήματα των μισθωτών και των συνταξιούχων μένουν καθηλωμένα. Αυτός ο δυσμενής συνδυασμός επιβάλλει ταχείες διορθωτικές παρεμβάσεις εκ μέρους της κυβέρνησης, τόσο στο επίπεδο του ελέγχου των τιμών, όσο βεβαίως και στο επίπεδο της ανόδου των εισοδημάτων. «Ποντάρει» η κυβέρνηση στο ευρώ, πλην όμως το ευρώ δεν πρέπει να «φετιχοποιείται». Αποτελεί εργαλείο και όχι σκοπό. Το ευρώ θα επιδράσει θετικά στην ψυχολογία των πολιτών όταν εφαρμοσθούν και πολιτικές αναδιανομής του εθνικού πλούτου, αλλά και αύξησης του παραγόμενου εθνικού εισοδήματος. Όμως όλα αυτά απαιτούν συγκροτημένες και συγκεκριμένες πολιτικές, ώστε να μην υπονομευθεί ούτε η σημασία του νέου νομίσματος, ούτε βεβαίως να ακυρωθεί και το νόημά του. Ένα καλό πρώτο βήμα είναι η περιφρούρηση του καταναλωτή από τις αυθαίρετες ανατιμήσεις. Το επόμενο βήμα είναι η πολιτική της πραγματικής σύγκλισης.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.