«Προσεχώς Εμείς Μεγαλώνουμε»

14.01.2016 11:56

Το βιβλίο - καρπός του ΠΕΜ παρουσιάζει την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου το Δημοκρίτειο βιβλιοχαρτοπωλείο

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Το Δημοκρίτειο βιβλιοχαρτοπωλείο σε συνεργασία με τις εκδόσεις Τόπος θα πραγματοποιήσουν στην Κομοτηνή την παρουσίαση του βιβλίου «Προσεχώς Εμείς Μεγαλώνουμε. Μαρτυρίες εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στο πλαίσιο του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων» σε επιμέλεια Χρήστου Δανιήλ και Ελένης Χοντολίδου. Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:
Δημήτριος Βλάχος, Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης
Ζωή Γαβριηλίδου, Καθηγήτρια Γλωσσολογίας ΔΠΘ
Σπύρος Κιοσσές, Διδάκτωρ Φιλολογίας

Την εκδήλωση θα προλογίσουν οι υπεύθυνες του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Άννα Φραγκουδάκη και Θάλεια Δραγώνα ενώ κατά τη διάρκεια της παρουσίασης θα παρευρίσκονται και οι συγγραφείς του βιβλίου
 
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου και ώρα 19.30 στο Δημοκρίτειο βιβλιοχαρτοπωλείο επί της οδού Δημοκρίτου 7Α. 

Σχετικά με το βιβλίο

Την περίοδο 2002-2007 το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων παρήγαγε εκπαιδευτικά υλικά για τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Τα υλικά αυτά συνόδευαν μέθοδοι διδασκαλίας που ανατρέπουν την από καθέδρας διδασκαλία, αξιοποιώντας τη διδασκαλία σε ομάδες και τη μέθοδο project. Το 2012 ξεκίνησε η Πιλοτική, δηλαδή η εφαρμογή των υλικών σε περιορισμένο αριθμό σχολείων της Θράκης για τρία χρόνια.
 
Στο βιβλίο αυτό ο λόγος δίνεται στους εκπαιδευτικούς που εφάρμοσαν την Πιλοτική στο μάθημα της λογοτεχνίας. Το μάθημά τους βασίστηκε στη διδασκαλία θεματικών και ειδολογικών ενοτήτων και στην ανάγνωση ολόκληρων βιβλίων (και όχι αποσπασματικών κειμένων), με τελικό σκοπό την ενεργοποίηση των μαθητών και την παραγωγή δικού τους λόγου.
 
Οι εκπαιδευτικοί καταθέτουν στο βιβλίο την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα, εστιάζουν στους μαθητές και στις αντιδράσεις τους, αναφέρουν χαρακτηριστικά επεισόδια από τα μαθήματά τους, καταγράφουν τις προσδοκίες, τις ανασφάλειες και τις αγωνίες τους, παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της δουλειάς τους. Δεν υπάρχει παρόμοιο προηγούμενο στην ελληνική βιβλιογραφία: να δίνεται ο λόγος στους εκπαιδευτικούς για να παρουσιάσουν με βιωματική μέθοδο τη δουλειά τους στην τάξη. Επιπλέον, οι ιστορίες αυτές υπερβαίνουν το πλαίσιο εφαρμογής ενός προγράμματος καθώς αφορούν ένα ευρύτερο κοινό, πέρα από την εκπαιδευτική κοινότητα: αναδεικνύουν τις «ατέλειες» του σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος και προβάλλουν μια νέα προσέγγιση διδασκαλίας, μια διαφορετική τάξη που οι μαθητές αγαπούν επειδή δίνεται η ευκαιρία τόσο σε αυτούς όσο και στους καθηγητές τους να δημιουργήσουν, να εκφραστούν, να μεγαλώσουν.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine