«Εισιτηριο» στις Πανελλαδικες ο εγκαιρος επαγγελματικος προσανατολισμος

Γιατί είναι «τυχεροί» οι υποψήφιοι με το καινούργιο σύστημα «Λεπτά σημεία» και «παγίδες» του νέου νόμου στην παρουσίαση του φροντιστηρίου «Ορόσημο 2001»

Μετά από τις Δέσμες και τις Κατευθύνσεις, οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα καλούνται πλέον να προσαρμοστούν στο σύστημα των Ομάδων Προσανατολισμού, που καθιερώνει ο νέος νόμος του Υπουργείου Παιδείας, ο οποίος δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μόλις πριν από τρεις εβδομάδες. Μπορεί το νέο και το άγνωστο να φοβίζουν πάντοτε τους ανθρώπους και εν προκειμένου τους μαθητές, που ετοιμάζονται για την πιο κρίσιμη καμπή της σχολικής τους διαδρομής, αλλά το «αντίδοτο» κατά κανόνα είναι η έγκαιρη και η ουσιαστική ενημέρωση για το περιεχόμενο των αλλαγών.
 
Με αυτό ως γνώμονα και προκειμένου να κατευνάσει τις όποιες ανησυχίες μαθητών και γονέων, η διεύθυνση του φροντιστηρίου «Ορόσημο 2001» πήρε την πρωτοβουλία να διοργανώσει ενημερωτική εκδήλωση για τον νέο τρόπο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, ο οποίος θα εφαρμοστεί από τη χρονιά που μας έρχεται. Ο κ. Σάκης Λιπορδέζης, ο οποίος έκανε την παρουσίαση, έσπευσε από το ξεκίνημα να καθησυχάσει το νεαρό ακροατήριό του, χαρακτηρίζοντας «τυχερούς» τους μαθητές, που θα φοιτήσουν από τον Σεπτέμβριο στην τρίτη τάξη του Λυκείου και κατ’ επέκταση θα διεκδικήσουν την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ τον Μάιο του 2016.
 
 

Σάκης Λιπορδέζης
 
«Αν είχαμε το νόμο-Διαμαντοπούλου ειλικρινά αυτή τη στιγμή θα είχαμε να κάνουμε πολυσύνθετες εξισώσεις»

 
«Αν είχαμε το νόμο-Διαμαντοπούλου ειλικρινά αυτή τη στιγμή θα είχαμε να κάνουμε πολυσύνθετες εξισώσεις», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Λιπορδέζης, εξηγώντας και το λόγο, που οι μαθητές πρέπει να αισθάνονται τυχεροί για το νέο σύστημα. «Όταν μελετούσα εκείνο το νόμο ένοιωθα ότι είχα να λύσω ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα», προσέθεσε, για να παρατηρήσει ότι «τα πράγματα, ειδικά για επαρχιακά μικρά σχολεία, θα ήταν αρκετά δύσκολα».
 
 

«Πρέπει να είσαι πιο προσανατολισμένος αναφορικά με τι θέλεις να ακολουθήσεις»

 
Αισθητή, όμως, ανακούφιση αναμένεται να νοιώσουν και οι μαθητές με το νέο σύστημα, σύμφωνα με τον κ. Λιπορδέζη, αφού ελαφραίνει το πρόγραμμά τους και ρίχνει τη βαρύτητα στον έγκαιρο επαγγελματικό προσανατολισμό. «Η διαφορά με τον προηγούμενο νόμο», εξήγησε, «είναι ότι πρέπει να είσαι πιο προσανατολισμένος αναφορικά με τι θέλεις να ακολουθήσεις. Παρόλα αυτά βέβαια σου δίνονται δύο επιλογές, που πρέπει να τις ζυγίσεις καλά. Αν πάλι είσαι πολύ καλά προσανατολισμένος, τότε με πολύ λιγότερα μαθήματα, με τα τρία βασικά μαθήματα και το ένα επιλεγόμενο των 2ωρών, είσαι έτοιμος να περάσεις εκεί που ονειρεύτηκες». Κλείνοντας την αξιολόγησή του, ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «Ορόσημο 2001» ότι υπάρχουν κάποιες μικρές αδυναμίες στον νόμο, οι οποίες όμως πολύ εύκολα μπορούν να λυθούν.
 

 
Συνοπτική περιγραφή του νέου τρόπου εισαγωγής

 
Αξίζει να περιγραφεί συνοπτικά ο νέος τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με βάση την προχθεσινή παρουσίαση του κ. Λιπορδέζη:
 
Οι τρεις κατευθύνσεις του προηγούμενου συστήματος-θεωρητική, θετική και τεχνολογική- αντικαθίστανται πλέον από ισάριθμες ομάδες προσανατολισμού, οι οποίες αφορούν: η 1η στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες, η 2η στις Θετικές και η 3η στις Οικονομικές και στην Πληροφορική. Κάθε ομάδα προσανατολισμού περιλαμβάνει 3 βασικά μαθήματα: Έκθεση, Αρχαία και Ιστορία η 1η ομάδα, Έκθεση, Φυσική και Χημεία η 2η, και Έκθεση, Μαθηματικά και ΑΕΠΠ η 3η. Οι υποψήφιοι καλούνται να επιλέξουν στην αρχή της σχολικής χρονιάς την ομάδα προσανατολισμού, που θα ακολουθήσουν, αλλά και 2 από τα 3 επιλεγόμενα μαθήματα, καθένα από τα οποία θα τους δώσει πρόσβαση σε ένα από τα 5 επιστημονικά πεδία, όπου βρίσκονται ταξινομημένες οι σχολές. Για παράδειγμα, οι μαθητές που θα επιλέξουν την 1η ομάδα προσανατολισμού, θα κληθούν να επιλέξουν 2 εκ των Λατινικών, Βιολογίας και Μαθηματικών ως μαθήματα επιλογής. Τα Λατινικά θα τους επιτρέψουν να αποκτήσουν πρόσβαση στις σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου, που είναι μια σειρά από θεωρητικές σχολές. Εφόσον επιλέξουν το μάθημα της Βιολογίας, θα αποκτήσουν πρόσβαση στο 3ο επιστημονικό πεδίο, που περιλαμβάνει Ιατρικές, Βιολογίες, Νοσηλευτικές και συναφείς σχολές. Τέλος, αν επιλέξουν τα Μαθηματικά, θα αποκτήσουν πρόσβαση στις παιδαγωγικές σχολές του 4ου επιστημονικού πεδίου.
 
 
Άξιο προσοχής είναι το γεγονός ότι μετράει η βαθμολογία μόνο του μαθήματος επιλογής, που απαιτεί η σχολή που διεκδικεί να εισαχθεί ο υποψήφιος. Αν δηλαδή ο υποψήφιος αποτύχει στο ένα από τα δύο μαθήματα επιλογής, ο βαθμός σε αυτό το μάθημα δεν θα επηρεάσει τη δυνατότητα πρόσβασης στις σχολές του έτερου επιστημονικού πεδίου.
 
 

Συμπεράσματα και στατιστικές αποτυπώσεις των δυνατοτήτων ανά ομάδα και πεδίο

 
Ακολουθούν ορισμένα συμπεράσματα, που παρέθεσε συνοπτικά ο κ. Λιπορδέζης, και συνίστανται στην στατική αποτύπωση των δυνατοτήτων πρόσβασης σε σχολές, που παρέχει κάθε ομάδα προσανατολισμού και κάθε επιστημονικό πεδίο:
 

  1. Το 2ο και το 5ο πεδίο καλύπτουν τον μέγιστο αριθμό σχολών-350 συνολικά- που μπορεί να διεκδικήσει εισαγωγή ο υποψήφιος, ενώ ο συνδυασμός του 3ου και του 4ου τις λιγότερες-131 συνολικά.

 

  1. Όσοι επιλέξουν την 1η ομάδα προσανατολισμού, αποκλείονται από τις Οικονομικές, Φυσικομαθηματικές σχολές, τα Πολυτεχνεία.

 

  1. Όσοι επιλέξουν τη 2η ομάδα προσανατολισμού, αποκλείονται από τις Νομικές, τις Φιλολογίες, τις Οικονομικές και κάποιες σχολές Πληροφορικής

 

  1. Όσοι επιλέξουν την 3η ομάδα προσανατολισμού, αποκλείονται από τις Νομικές, Φιλολογίες, Φυσικομαθηματικές σχολές και τα Πολυτεχνεία

 

  1. Το 4ο επιστημονικό πεδίο δεν έχει Αστυνομίες, Πυροσβεστικές και άλλες στρατιωτικές σχολές. Στις στρατιωτικές σχολές περιλαμβάνεται για πρώτη φορά η Ακαδημία Πυροσβεστικής, αξιωματικών και απλών πυροσβεστών.

 
 
Το μήνυμα του Λιπορδέζη προς τους μαθητές, κατά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, ήταν να ενημερωθούν για τον νέο τρόπο εισαγωγής, για τα «λεπτά σημεία» του και για τις «παγίδες», ώστε να είναι έγκαιρα προετοιμασμένοι για την δοκιμασία των επόμενων Πανελλαδικών Εξετάσεων. Τους έδωσε δε ραντεβού για την 1η Αυγούστου, όταν για το φροντιστήριο «Ορόσημο 2001» θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, με σκοπό την αρτιότερη δυνατή προετοιμασία των μαθητών επί του περιεχομένου των μαθημάτων.
 
 
 

Οι σχολές ανά επιστημονικό πεδίο

 
1ο επιστημονικό πεδίο(108): Νομικές, Φιλολογικές, Ιστορίας, Ψυχολογίας, Θεολογίας, Ξενόγλωσσα τμήματα, Πολιτικών Επιστημών, Δημόσιας Διοίκησης
 
2ο επιστημονικό πεδίο(218): Ηλ.Μηχανικών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Η/Υ, Μηχανικών Περιβάλλοντος, Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης, Πολιτικών Μηχανικών, Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων, Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Βιολογίες και συναφείς σχολές, Γεωπονίας, Γεωλογίας, Γεωγραφίας, Μηχανικών Ορυκτών Πόρων, Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, ΑΣΠΑΙΤΕ, Ένδυσης, Συντήρησης Αρχαιολογικών Χώρων.
 
3ο επιστημονικό πεδίο(94): Ιατρικές Σχολές, Φαρμακευτική, Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική, Γεωπονίας & Ιχθυολογίας, Διαχείριση Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Βιολογίας & Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, Μαιευτική, Νοσηλευτική, Διαιτολογίας, Φυσικοθεραπείας, Αισθητικής, Εργοθεραπείας, Λογοθεραπείας.
 
4ο επιστημονικό πεδίο(37): Παιδαγωγικά τμήματα & Νηπιαγωγών, Κοινωνικής Εκπαιδευτικής Πολιτικής
 
5ο επιστημονικό πεδίο(132): Οικονομικές σχολές και Διοίκησης Επιχειρήσεων, Δημόσιας Διοίκησης, Πληροφορικής & Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοίκησης, Στατιστικής, Ψηφιακών Συστημάτων

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.