Μηδαμινο το ενδιαφερον των επιχειρησεων της Ροδοπης για την αναπτυξη των εξαγωγων τους

Ένεκα της οικονομικής κρίσης - Γιώργος Δερμετζόγλου «Οι επιχειρηματίες της Ροδόπης, με δεδομένη τη δυσμενή οικονομική συγκυρία έχουν σταματήσει να σκέφτονται κάτι παραπάνω»

Περιορισμένο το ενδιαφέρον των τοπικών επιχειρήσεων για τις εξαγωγές, όπως καταδείχθηκε κι από την αντίστοιχα μικρή συμμετοχή εκπροσώπων τους, σε σεμινάριο για την εφαρμοσμένη ανάπτυξη σε ξένες αγορές που οργάνωσαν, το Επαγγελματικό-Βιοτεχνικό Επιμελητήριο και το Εμπορικό –Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΕΒΕΡ, το απόγευμα της Δευτέρας. 

«Το πιο σημαντικό για να αναπτύξει μία επιχείρηση εξαγωγική δραστηριότητα είναι να διαθέτει ένα προϊόν που να είναι ανταγωνιστικό»

Οι εξαγωγές είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος ανάπτυξης που ακολουθούν οι περισσότερες εταιρείες παγκοσμίως, σύμφωνα με τον ομιλητή της ενημερωτικής εκδήλωσης κ. Γιώργο Δερμετζόγλου, Διευθυντή Marketing της εταιρίας Manager’s Office. Τι χρειάζεται όμως μια επιχείρηση για να αναπτύξει εξαγωγική δραστηριότητα; «Το πιο σημαντικό είναι να διαθέτει ένα προϊόν που να είναι ανταγωνιστικό» διευκρίνισε ο κ. Δερμετζόγλου, συμπληρώνοντας πως παράλληλα απαιτείται να πληρούνται προϋποθέσεις που συνδέονται με πιστοποιήσεις για την εξαγωγή προϊόντων τόσο στην Ευρώπη όσο και σε τρίτες χώρες. Ο ίδιος υποστήριξε ότι για την επιτυχία των επιχειρηματικών εγχειρημάτων στον τομέα των εξαγωγών, «αρκεί να δομηθούν σωστά ορισμένες διαδικασίες». «Πολλοί νομίζουν ότι θέλει πολλά χρήματα, δεν ξέρουν πώς να κινηθούν και θεωρούν ότι είναι πολύ δύσκολο, να εξάγουν. Η εξαγωγή πλέον είναι σαν πώληση. Είναι ίσως πιο εύκολο να πουλήσεις αυτή τη στιγμή, στην Ε.Ε ή σε μια τρίτη χώρα, παρά στην ελληνική αγορά» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Δερμετζόγλου. 

«Οι έλληνες επιχειρηματίες έκαναν την κλασική λανθασμένη κίνηση, να επενδύσουν πάνω σε εκθέσεις, χωρίς να είναι προετοιμασμένοι»

Η Ελλάδα έδειξε μια τάση προς τις εξαγωγές από το 2009-2010, ωστόσο οι εγχώριες επιχειρήσεις δεν προετοιμάστηκαν ανάλογα. «Δεν ήταν έτοιμοι, είτε με τα προϊόντα είτε με τις πιστοποιήσεις και πολύ περισσότερο έκαναν την κλασική λανθασμένη κίνηση, να επενδύσουν πάνω σε εκθέσεις, χωρίς να είναι προετοιμασμένοι» εξήγησε.
 
Κληθείς να απαντήσει για το ενδιαφέρον των τοπικών επιχειρήσεων να δημιουργήσουν εξαγωγική δραστηριότητα, τόνισε πως ορισμένες εταιρείες στη Ροδόπη «πρέπει να θέλουν να κάνουν εξαγωγές», παρατηρώντας και την εξαγωγική δράση που αναπτύσσεται στις περιοχές της Κρήτης και της Θεσσαλίας, όπου «το επίπεδο των επιχειρηματιών δεν είναι τελείως διαφορετικό, είναι το ίδιο».
 
Η «Manager ‘s Office» όπως ανέφερε ο Διευθυντής Μάρκετινγκ της εταιρείας «έχει κάνει κρούσεις στην περιοχή» από τις οποίες διαφάνηκε πως οι επιχειρηματίες της Ροδόπης, με δεδομένη τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, «έχουν σταματήσει να σκέφτονται κάτι παραπάνω, σίγουρα υπάρχουν προϊόντα τα οποία μπορούν να προωθηθούν στο εξωτερικό».
 
Εμμένοντας στα σημαντικά οφέλη για τις επιχειρήσεις από την ανάπτυξη των εξαγωγών, ανέφερε πως υπάρχουν παραδείγματα ελληνικών εταιρειών που βγήκαν στην παγκόσμια αγορά, παρουσίασαν τα προϊόντα τους-κυρίως διατροφής- κι έχουν «τρομερή αποδοχή». Η Ευρώπη, με την υιοθέτηση της μεσογειακής κουζίνας «δέχεται το ελληνικό προϊόν που έρχεται από τη γη».
 
Ο κ. Δερμετζόγλου στη διάρκεια της παρουσίασης του, αναφέρθηκε εκτενώς στις εφαρμοσμένες διαδικασίες διείσδυσης σε ξένες αγορές (Ευρώπη , Ασία, Λατινική Αμερική, Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής ) καθώς επίσης και σε όλο το κύκλωμα ανάπτυξης της εξωστρέφειας μιας επιχείρησης. Απάντησε σε ερωτήσεις και παρατηρήσεις που τέθηκαν στη διάρκεια του σεμιναρίου, ενώ όσοι παρευρέθηκαν «έμειναν ικανοποιημένοι από το σεμινάριο ευελπιστώντας στη πραγματοποίηση και άλλου παρόμοιου μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.