Οι επιχειρηματικες ιδεες που εκαναν τη διαφορα

Βραβεύτηκαν οι 10 καλύτερες επιχειρηματικές ιδέες που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος Επιχειρηματικότητα Ι του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΔΠΘ - Χρηματικό έπαθλο στις τρεις καλύτερες ιδέες από τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ΑΕ

Είναι γνωστό τοις πάσι ότι  οι νέοι άνθρωποι και τα νέα μυαλά είναι αυτά που μπορούν να γεννήσουν τις καλύτερες και τις πιο δημιουργικές ιδέες. Ιδέες για την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών που άπτονται των καθημερινών αναγκών της σύγχρονης πραγματικότητας και δύνανται να κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη σε μια κοινωνία  τεχνολογίας που διαρκώς εξελίσσεται. Αυτή τη λογική προσπαθεί να εμφυσήσει και το μάθημα Επιχειρηματικότητα Ι που διδάσκεται στο τμήμα Οικονομικών Επιστημών ΔΠΘ και ζητά από τους φοιτητές που το παρακολουθούν να δημιουργήσουν μια πρωτότυπη επιχειρηματική ιδέα. Για 6η συνεχή χρονιά, λοιπόν, το τμήμα σε συνεργασία με τη Ζυθοποιία Μακεδονίας- Θράκης ΑΕ, βράβευσε το πρωί της Τρίτης σε αμφιθέατρο της Νέας Νομικής Σχολής τις δέκα καλύτερες εκ των φετινών επιχειρηματικών ιδεών, τρεις εκ των οποίων έλαβαν και χρηματικό έπαθλο, το οποίο ήταν προσφορά της εταιρείας.
 
 

Πρώτο βραβείο στο «earntime» που ενημερώνει  για τις ουρές στην τράπεζα

 
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν 47 ομάδες, 6-7 ατόμων, με περισσότερους από 250 φοιτητές. Η καλύτερη ιδέα που εντυπωσίασε τους υπεύθυνους του διαγωνισμού ήταν η δημιουργία εφαρμογής για τα κινητά τηλέφωνα με τίτλο «earntime», η οποία ενημερώνει τον κάτοχο για την ουρά στην τράπεζα, δίνοντάς του τη δυνατότητα να αποχωρεί από το κατάστημα και να ενημερώνεται για την ώρα που πρέπει να επιστρέψει για να εξυπηρετηθεί. Η ιδέα αυτή ανήκε στους Κωνσταντίνο Μουρατίδη, Θεοφανώ Γκαήλα, Χρυσούλα- Μαρία Μπαμπολίδου, Αναστασία Καλαμακίδου, Μεγκιλιάνο- Κωνσταντίνο Βεσάι και Φούντα Νανστ, οι οποίοι μαζί με το πρώτο βραβείο πήραν και το χρηματικό έπαθλο των 900 ευρώ.
 
 

Δεύτερο βραβείο στο site για την ανταγωνιστικότητα των μεταφορικών εταιριών

 
Το δεύτερο βραβείο και το έπαθλο των 600 ευρώ κατέκτησε μια εταιρία- site που στόχο έχει τη σύγκριση των τιμών όλων των διαθέσιμων μεταφορικών εταιριών για τη βέλτιστη πληροφόρηση ιδιωτών και επαγγελματιών, που φτιάχτηκε από τους Αθανάσιο Ζαγκότη, Χρυσόστομο Κουκούτση, Άγγελο Κουρέπη, Στυλιανό- Μιλτιάδη Λιάκο και Πέτρο Μαρκίδη και είχε τον τίτλο «Infotransport».
 
 

Τρίτο βραβείο στο πρωτότυπο οινοποιείο… Τιμητικές αναφορές και στα «καυτάκια», το «βραχιόλι του ασθενή» και στον «mr fridgy»

 
Τρίτη κατά σειρά νικήτρια ιδέα ήταν ένα πρωτότυπο οινοποιείο που φτιάχτηκε από τους Ιωάννα Χατζοπούλου, Ειρήνη Σταμούλη, Ραφαηλία Τσομπανούδη, Χριστίνα Σαλαμπάση, Έμιλυ Χαρίση και Παναγιώτα Νέστωρα, οι οποίες κατέκτησαν το έπαθλο των 300 ευρώ. Ανάμεσα στις υπόλοιπες πρωτότυπες ιδέες που διακρίθηκαν στο διαγωνισμό ήταν τα «καυτάκια», που έχουν για τα ροφήματα το αντίθετο αποτέλεσμα από τα παγάκια, το «βραχιόλι του ασθενή» που με μικροκύματα εντοπίζει ασυνήθιστες μεταβολές στον οργανισμό του ασθενή νοσοκομείου, αλλά και ο «mr fridgy», μια εφαρμογή που μέσω φωτογραφίας ή γραπτώς εντοπίζει τα τρόφιμα που διαθέτει κανείς στο ψυγείο του και του προτείνει τις συνταγές που μπορεί να μαγειρέψει με αυτά!
 
Ομολογουμένως όλες οι ιδέες ήταν άκρως πρωτότυπες και σίγουρα χρηστικές για την καθημερινότητα όλων μας.
 
 

Περικλής Γκόγκας
 
«Είναι σημαντική αυτή η διαδικασία για τους ίδιους τους φοιτητές επειδή βλέπουν όλα όσα γίνονται στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος ανταγωνιστικά και δημιουργικά»

 
Τη σημασία του διαγωνισμού αυτού και της συνεργασίας με τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ΑΕ τόνισε ο διδάσκων καθηγητής του μαθήματος της επιχειρηματικότητας κ. Περικλής Γκόγκας, καθώς μέσω αυτού συνδυάζονται οι δραστηριότητες των φοιτητών με μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της περιοχής που είναι ο ζωτικός χώρος του τμήματος. «Είναι σημαντικό και για τους ίδιους τους φοιτητές, επειδή βλέπουν όλα όσα γίνονται στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος ανταγωνιστικά και δημιουργικά. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι  αφού αποφοιτήσουν από το πανεπιστήμιο έχουν να πουν πολύ καλά πράγματα για την όλη διαδικασία εδώ», υπογράμμισε.
 
 

Η περσινή ιδέα της «πτυσσόμενης γόβας» έφτασε μέχρι την Αυστραλία και τη Βραζιλία
 

Ο κ. Γκόγκας δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε μια επιχειρηματική ιδέα που στο παρελθόν έκανε θραύση, αυτή φυσικά της πτυσσόμενης γόβας, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, έφτασε να γίνει γνωστή μέχρι και την Αυστραλία και τη Βραζιλία! «Τα παιδιά εργάζονται πάνω σε αυτή την ιδέα. Έχουν φύγει βέβαια από το πανεπιστήμιο αλλά εργάζονται εξ αποστάσεως για να την υλοποιήσουν, ενώ έχουν κατοχυρώσει την πατέντα για να είναι εξασφαλισμένα. Είχαμε έρθει και σε επαφή με επιχείρηση στην Πάτρα που κατασκευάζει παπούτσια. Δεν είναι τίποτα ακόμη ανακοινώσιμο, αλλά περιμένουμε το προϊόν να βγει στην αγορά στα τέλη του καλοκαιριού».
 
 

Δημήτρης Πολιτόπουλος
 
«Επιχειρηματικότητας είναι η ικανότητα των ανθρώπων που σκέφτονται, να ονειρεύονται ελεύθερα, να μετατρέπουν το όνειρό τους σε ιδέα και την ιδέα σε πράξη»

 
Το «παρών» φυσικά στη βράβευση έδωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της Ζυθοποιίας- Μακεδονίας Θράκης ΑΕ κ. Δημήτρης Πολιτόπουλος, ο οποίος δήλωσε τη μεγάλη χαρά του για τη συνεργασία με το πανεπιστήμιο μέσω αυτού του διαγωνισμού, ο οποίος λόγω του ανταγωνισμού και του χρηματικού επάθλου δημιουργεί «πραγματικές συνθήκες ανταγωνισμού». Ο κ. Πολιτόπουλος μιλώντας στους φοιτητές πριν την απονομή των βραβείων επεσήμανε το χρέος των μεγάλων επιχειρήσεων να μεταδίδουν στους νέους ανθρώπους τη γνώση και την εμπειρία τους, γιατί αυτοί είναι οι συνεχιστές τους. «Ίσως η ατυχής συγκυρία στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα σήμερα μας βοήθησε να αντιληφθούμε την έννοια της επιχειρηματικότητας, της ικανότητας δηλαδή των ανθρώπων που σκέφτονται, να ονειρεύονται ελεύθερα, να μετατρέπουν το όνειρό τους σε ιδέα και την ιδέα σε πράξη», ανέφερε απευθυνόμενος στους φοιτητές, υπογραμμίζοντας ότι κατ’ αυτό τον τρόπο «δημιουργούνται προϊόντα και υπηρεσίες, που μεγαλώνουν την γκάμα προσφερόμενων υπηρεσιών, με αντίστοιχη μείωση τιμών για τον καταναλωτή και ταυτόχρονη μείωση της ανεργίας, από ανθρώπους που απλώς είχαν ένα όνειρο». Η επιχειρηματικότητα, σύμφωνα με τον κ. Πολιτόπουλο, είχε υποβαθμιστεί ως έννοια στην Ελλάδα, ωστόσο «ίσως μέσω της κρίσης καταλάβαμε πόσο σημαντικό είναι να ξυπνάμε και να προσπαθούμε με  βάση τα όνειρά μας. Αν δεν το κάνουμε αυτό, το μέλλον είναι αβέβαιο», επεσήμανε αναλύοντας στη συνέχεια τον τρόπο οργάνωσης και την ιδέα στην οποία βασίζονται οι δραστηριότητες της Ζυθοποιίας Μακεδονίας-Θράκης ΑΕ.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.