Μαθαινουν καινοτομωντας οι φοιτητες του Τμηματος Οικονομικων Επιστημων Κομοτηνης

Για 10η χρονιά, 25 Επιχειρηματικές Ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους σε ένα πρωτοποριακό δρώμενο για τα Ελληνικά Πανεπιστήμια

Περικλής Γκόγκας
«Οι φοιτητές μας αποκτούν εργαλεία τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν αργότερα και από τις εμπειρίες των αποφοίτων μας βλέπουμε ότι αυτό έχει γίνει»

Τις επιχειρηματικές ιδέες τους, αλλά και τον τρόπο που επιθυμούν να τις υλοποιήσουν, παρουσίασαν την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 25 Επιχειρηματικές Ομάδες φοιτητών του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών Κομοτηνής, στο αίθριο έξω από το αμφιθέατρο του 4ου έτους του τμήματος.

Η δράση αυτή γίνεται για 10η συνεχόμενη χρονιά στο πλαίσιο του μαθήματος της Επιχειρηματικότητας I, και αποτελεί πλέον θεσμό και ένα από τα πρωτοποριακά για τα ελληνικά πανεπιστημιακά δρώμενα δραστηριοτήτων των τελειόφοιτων φοιτητών του τμήματος.

Φέτος τo event περιλάμβανε, όπως κάθε φορά, το Poster Session, δηλαδή την παρουσίαση με την μορφή posters των καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών των φοιτητών, αλλά και το Promotional spot με την προβολή τηλεοπτικού – διαφημιστικού που δημιούργησαν οι φοιτητές για το προϊόν τους.

Τα παραπάνω μαζί με το τελικό Business Plan που θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο θα διαγωνιστούν για τα 4 βραβεία Marketing και Promotion του τμήματος: βραβείο Poster, Δημιουργικού, Εφέ, Καλύτερου Spot.

Έτσι παρουσιάστηκαν μια σειρά από καινοτόμες ιδέες, όπως το Easy Transfer, που ενημερώνει για την πληρότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς, τουλάχιστον δύο διαφορετικά προϊόντα για την στοματική υγιεινή (ένα για βούρτσισμα και ένα με ειδική οδοντόκρεμα) υπενθυμιστή φαρμακευτικής αγωγής στο χέρι, εταιρείες εξυπηρέτησης ΑμεΑ, ηλικιωμένων και πολυάσχολων εργαζόμενων, αποσκευές που κλειδώνουν με δακτυλικό αποτύπωμα, καλόγερο με μηχανισμό στεγνώματος, αλλά και ούζο με βύσσινο, τζίντζερ, κανέλλα, κανέλλα και λάιμ.

Δέκα χρόνια εξέλιξης

Στα δέκα χρόνια που πραγματοποιούν αυτή τη δράση, το μοτίβο μένει ίδιο, παρόλο που προσπαθούν να το εξελίξουν σταδιακά, σημείωσε ο Αναπληρωτής Καθηγητής κ. Περικλής Γκόγκας, δίνοντας περισσότερη έμφαση τα τελευταία χρόνια στο θέμα του Marketing.

Κάποιες από τις ιδέες που παρουσιάζονται κάθε χρόνο είναι πολύ αξιόλογες, με τους μαθητές να έρχονται προετοιμασμένοι, έχοντας συζητήσει το ζήτημα από το προηγούμενο έτος, με ιδέες τις οποίες συζητούν μαζί.

Οι νέοι άνθρωποι κάθε χρόνο φέρνουν και νέες ιδέες, με περισσότερη τεχνολογία και μέσα, τα οποία χρησιμοποιούν για να λύνουν προβλήματα της καθημερινότητας, που αυτό άλλωστε είναι η καινοτομία.

Μία από αυτές τις ιδέες είναι το Dog bnb, με το οποίο αυτοί που έχουν σκυλιά και θέλουν να τα αφήσουν κάπου, βρίσκουν άλλους που τα φιλοξενούν, αλλά και άλλες πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες.

Μάλιστα φέτος στο μάθημα έχουν προσθέσει και το crowd funding, τη «χρηματοδότηση από το πλήθος» ή διαδικτυακή μικροχρηματοδότηση, τη χρηματοδότηση δηλαδή μέσων πλατφορμών (όπως οι Go Fund Me, Patreon, Kickstarter) μέσω των οποίων πολλές καινοτόμες ιδέες έχουν βρει χρηματοδότηση, τουλάχιστον στα πρώτα τους στάδια.

Σημαντική προετοιμασία για το αύριο

Άλλωστε όλη αυτή η διαδικασία δίνει πολλά εφόδια στους απόφοιτούς τους, με τον κ. Γκόγκα να επισημαίνει πως πολλοί από αυτούς μιλούν πολύ θετικά για αυτό.

«Σίγουρα δεν κάνουν όλοι οι φοιτητές επιχειρήσεις, όμως όταν έρχονται σε επικοινωνία μαζί μας μετά από χρόνια, μας λένε πόσο σημαντικά ήταν αυτά που γνώρισαν στα μαθήματα της επιχειρηματικότητας» σημείωσε, είτε αυτοί έκαναν κάτι δικό τους είτε εργάζονται σε εταιρεία ή επιχείρηση που αξιολογεί αυτές ακριβώς τις καινοτόμες ιδέες.

Άλλωστε όπως εξήγησε ο κ. Γκόγκας, η εκδήλωση προσομοιάζει αντίστοιχες στο εξωτερικό που γίνονται για την «ένωση» ανθρώπων με καινοτόμες ιδέες με όσους έχουν τη δυνατότητα να τις χρηματοδοτήσουν, και έτσι τα παιδιά θα είναι προετοιμασμένα αργότερα, είτε με μια δική τους καλή ιδέα ή δουλεύουν σε επιχείρηση που χρειάζεται χρηματοδότηση, να έχουν την εμπειρία, και να πάνε είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό σε ανάλογες δράσεις γνωρίζοντας πως θα ζητήσουν χρηματοδότηση.

«Το σημαντικό είναι ότι οι φοιτητές μας αποκτούν εργαλεία τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν αργότερα, και από τις εμπειρίες των αποφοίτων μας βλέπουμε ότι αυτό έχει γίνει» κατέληξε.

Σημαντικά τα εφόδια των αποφοίτων

Άλλωστε κάτι που γνωρίζουν, σημείωσε ο κ. Μανώλης Σοφιανός – Υποψήφιος Διδάκτορας και συνεργάτης του κ. Γκόγκα είναι ότι τα επιχειρηματικά σχέδια ειδικά στο εξωτερικό κοστίζουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες, και τα παιδιά όταν βγαίνουν από αυτά τα μαθήματα μπορούν να χτίσουν ένα ολοκληρωμένο business plan.

Πόσο μάλλον όταν, ακόμα και στην Ελλάδα, όλα τα προγράμματα χρηματοδότησης, ζητούν business plan, όμως επειδή δεν υπάρχει η τεχνογνωσία, συνήθως είναι μία με δύο παραγράφους.

Όταν έρθει λοιπόν ένας απόφοιτός τους που παρουσιάζει ένα πολύ πιο ολοκληρωμένο και καλύτερα αιτιολογημένο τέτοιο σχέδιο, δίνει περισσότερες πιθανότητες στην πρόταση να εγκριθεί.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.