Προς το 2021 οδεύει η δημοπράτηση της νέας γέφυρας των Κήπων

06.11.2019 23:17

Επίκαιρη Ερώτηση του Ιλχάν Αχμέτ «Η νέα γέφυρα των Κήπων μπορεί να αποδειχθεί κομβικό και συμβολικό αναπτυξιακό έργο για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης»

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Με πρωτοβουλία του βουλευτή Ροδόπης του Κινήματος Αλλαγής, Ιλχάν Αχμέτ ήρθε στην Βουλή το ζήτημα της κατασκευής δεύτερης γέφυρας στο Τελωνείο των Κήπων του Έβρου που θα εξυπηρετεί την ομαλότερη μετακίνηση των πολιτών, του εμπορίου και θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της εξωστρέφειας της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης που είναι η μόνη ελληνική περιφέρεια με 7 πύλες εισόδου και εξόδου από και προς την Τουρκία, τα Βαλκάνια και κατ’ επέκταση την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Εγγύς Ανατολή.
 
Περιγράφοντας αναλυτικά τα όσα διαδικαστικά προηγήθηκαν στην επίκαιρη ερώτησή του ο κ. Ιλχάν Αχμέτ τονίζει πως αν και προγραμματιζόταν η δημοπράτηση του έργου από την προηγούμενη κυβέρνηση για το 2020, υπήρξε καθυστέρηση των διαδικασιών. Γεγονός που οδήγησε τον βουλευτή Ροδόπης στην υποβολή της επίκαιρης ερώτησης με τα εξής δύο κομβικά ερωτήματα: Α) Πότε θα υλοποιηθούν εντέλει τα σχέδια για την κατασκευή της νέας γέφυρας στην συνοριακή δίοδο Κήποι – Ύψαλα των ελληνο-τουρκικών συνόρων έτσι ώστε η δημοπράτηση για την κατασκευή να μπορεί να ξεκινήσει στις αρχές του 2020;
 
Β) Σκοπεύετε παράλληλα να αναβαθμίσετε τις υφιστάμενες πεπαλαιωμένες  υποδομές του ελληνικού τελωνείου των Κήπων προκειμένου αυτό να μπορεί να εξυπηρετεί άνετα και με ασφάλεια τις σύγχρονες ανάγκες διέλευσης εκατομμύριων πολιτών κάθε χρόνο από το συγκεκριμένο σημείο;   
 

Η απάντηση του Κ. Αχ. Καραμανλή 

 
Στην Βουλή προσήλθε για να απαντήσει ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Κων/νος Αχ. Καραμανλής ο οποίος αποκάλυψε ότι αφενός μεν η 5η συνάντηση του Απριλίου ανάμεσα στις μικτές ομάδες εργασίας Ελλάδας και Τουρκίας  (ΜΕΣΠΕ) δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ, εξαιτίας των πολιτικών εξελίξεων σε Ελλάδα και Τουρκία και ότι σε κάθε περίπτωση η δημοπράτηση του έργου εξαιτίας και της καθυστέρησης των Περιβαλλοντικών Όρων πάει για το 2021.
 
Στην δευτερολογία του ο κ. Καραμανλής συνέδεσε εμμέσως την ταχεία υλοποίηση του έργου και με το κλίμα των ελληνοτουρκικών σχέσεων ενώ χαρακτήρισε ως απαράδεκτη την εικόνα του Τελωνείου των Κήπων που χρήζει άμεσου εκσυγχρονισμού.  Δεσμεύτηκε ότι από ελληνικής πλευράς ότι «θα πιέσουμε όσο μπορούμε για να συνεχιστεί αυτό το έργο. Ήδη έχω μιλήσει με τη νέα διοίκηση της Εγνατίας Οδού και είναι στις άμεσες προτεραιότητες να ξεπεράσουν τις δικές τους δυσκολίες. Εμείς θα προχωρήσουμε στην ανανέωση των μελών της χώρας στη ΜΕΣΠΕ, δεδομένου ότι έχουμε αλλαγή και του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, όσο και της διοίκησης της Εγνατίας Οδού». Τέλος, επεσήμανε ότι «γίνεται μία επισκόπηση μιας παλαιότερης μελέτης που είχε εκπονήσει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, έτσι ώστε να απαιτήσουμε το κατασκευαστικό και λειτουργικό κόστος, αλλά και το κόστος των απαλλοτριώσεων για το νέο Τελωνείο των Κήπων». 
 

Η δήλωση του Ιλχάν Αχμέτ 

 
Μετά την απάντηση του Υπουργού σε δήλωσή του ο βουλευτής Ροδόπης εξέφρασε την πεποίθησή του πως «η νέα γέφυρα των Κήπων μπορεί να αποδειχθεί ως ένα κομβικό και συμβολικό συνάμα αναπτυξιακό έργο για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, συμβάλλοντας αποφασιστικά με τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της στην εξωστρέφεια και την ανάπτυξη του τουρισμού, της οικονομίας και των εμπορικών ανταλλαγών όλης της χώρας». Κλείνοντας κατέθεσε την προσδοκία «η νέα κυβέρνηση δεν θα βραδυπορήσει και θα αποδεχτεί και η ίδια την σημαντική αναγκαιότητα αυτού του έργου βάζοντας σε προτεραιότητα την υλοποίησή του. Σε κάθε περίπτωση θα παρακολουθώ την εξέλιξη των πραγμάτων και θα επανέλθω εκ νέου στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου εφόσον παραστεί ανάγκη». 
 
 

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine