Οι Χ.Σουσαμογλου, Α.Φωτιαδης, Α.Φωλιας και Ι. Γρηγοριαδης πετυχαν την εισαγωγη τους στις πρωτες τους επιλογες

Ιδιαίτερη η «μνεία» του μαθητών του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «2001 Ορόσημο» στους καθηγητές τους

80.696 σε σύνολο 103.963 υποψηφίων ήταν με βάση τους επίσημους πίνακες που εξέδωσε το Υπουργείο Παιδείας οι επιτυχόντες που πέτυχαν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
 
Μετά και τις προχθεσινές επίσημες ανακοινώσεις των βάσεων το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε απολογιστικά στοιχεία για τις φετινές Πανελλαδικές, στα οποία περιλαμβάνονται ο συνολικός -και οι επιμέρους- αριθμός υποψηφίων, επιτυχόντων καθώς και όσων δεν τα κατάφεραν.

Ανάμεσα στους επιτυχόντες είναι και οι κ.κ. Χρύσα Σουσάμολγου, Ανδρέας Φωτιάδης, Αθανάσιος Φωλιάς και Ιωάννης Γρηγοριάδης, μαθητές του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «2001 Ορόσημο» οι οποίοι πέτυχαν μάλιστα την εισαγωγή τους στις πρώτες σχολές προτίμησής τους. 

Χρύσα Σουσάμογλου: Στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας στην Αθήνα συνδυάζοντας τα φοιτητικά της χρόνια με την αγάπη της για τις τέχνες 

Η Χρύσα Σουσάμογλου επέλεξε να συνδυάσει τα χρόνια της φοιτητικής της ζωής με τη δυνατότητα που της δίνουν τα μεγάλα αστικά κέντρα να αναπτύξει και να εξελίξει και άλλες τις αγάπες όπως η τέχνη του θεάτρου και της μουσικής. Η καλή της πορεία στις φετινές πανελλαδικές που αποτυπώθηκε και στην σχετική βαθμολόγια τής έδωσε τη δυνατότητα να επιλέξει το Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας στην Αθήνα, συνδυάζοντας όπως εξήγησε τόσο την αγάπη που ανέπτυξε για τα φιλολογικά μαθήματα, τον αρχαίο πολιτισμό και την ιστορία, με την καλλιτεχνική της φύση.
 
Η βοήθεια των καθηγητών της, όπως υπογράμμισε η ίδια ήταν καθοριστική για την σωστή επιλογή τόσο του Τμήματος όσο και της πόλης διαμονής της κατά τα φοιτητικά της χρόνια, γεγονός για το οποίο κράτησε ένα ξεχωριστό ευχαριστώ «για τον τρόπο», όπως σημείωσε «που στάθηκαν δίπλα μας, σε πολλαπλά επίπεδα στο ταξίδι αυτό όλα αυτά τα χρόνια». 

Ανδρέας Φωτιάδης: «Αίσιο» το τέλος των πανελλαδικών με την εισαγωγή του στην 1η σχολή προτίμησής του 

Ο θαυμασμός του για το έργο το οποίο επιτελεί η καθηγήτριά του στο μάθημα της Φυσικής, αλλά και τον τρόπο με το οποίο το κάνει αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα για τον Ανδρέα Φωτιάδη, στην επιλογή της σχολής του. Ο ίδιος πλέον με την ιδιότητα του φοιτητή του Τμήματος Φυσικής στο Ηράκλειο, μοιράστηκε με τον «ΠτΘ» την ικανοποίησή του για την εισαγωγή του στην πρώτη σχολή προτίμησής του, που σηματοδότησε και το αίσιο τέλος του «ταξιδιού» των πανελλαδικών εξετάσεων για να εξηγήσει πως και η επιλογή της πόλης δεν ήταν τυχαία, αλλά έγινε με βάση τις ευκαιρίες και τις επιλογές που προσφέρει το εν λόγω τμήμα στους φοιτητές του τόσο κατά την διάρκεια των σπουδών τους σε αυτό αλλά και στην μετέπειτα διαδρομή τους σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού. «Όσο πιο πολύ γνωρίζω την επιστήμη τόσο περισσότερο μου αρέσει το σύνολο των πτυχών της» σημείωσε ο ίδιος δηλώνοντας έτοιμος για την έναρξη της φοιτητικής του ζωής. 

Αθανάσιος Φωλιάς: Τίποτα δεν τελειώνει στις πανελλαδικές ˚Η πραγματική μάχη είναι η μετέπειτα ζωή μας 

Στην πρώτη του επιλογή, ήτοι το Τμήμα Φυσικοθεραπείας στην Θεσσαλονίκη πέτυχε και ο Αθανάσιος Φωλιάς, ο οποίος ωστόσο όπως εξήγησε δεν ήξερε εξ αρχής τι θα ήθελε να σπουδάσει. Κατόπιν της σχετικής καθοδήγησης των καθηγητών του αλλά και σχετικών με τον επαγγελματικό προσανατολισμό δράσεων ο ίδιος επέλεξε τόσο την κατεύθυνση όσο και το Πανεπιστημιακό Ίδρυμα στο οποίο τελικά εισήχθη, μετά από μία εντατική προετοιμασία δύο και πλέον χρόνων.
«Νοιώθω πολύ χαρούμενος που πέρασα στην επιλογή που ήθελα και εύχομαι να είναι ακριβώς όπως το περιμένω» δήλωσε ο ίδιος στέλνοντας ωστόσο σαφές μήνυμα προς τους συνυποψηφίους του αλλά και τους νέους υποψηφίους των πανελλαδικών. «Η μάχη δεν έχει κερδηθεί μιας και η μεγάλη μάχη έρχεται στην μετέπειτα ζωή μας» σημείωσε ο ίδιος χαρακτηριστικά επισημαίνοντας προς τα παιδιά που δεν πέτυχαν την εισαγωγή τους την σχολή προτίμησής τους «πως τίποτα δεν τελειώνει εδώ. Η πραγματική μας αξία φαίνεται στη ζωή και έχουμε επομένως όλη την ζωή  μπροστά μας για το αποδείξουμε».  

Ιωάννης Γρηγοριάδης: Στην Θεολογική του ΑΠΘ μετά από εντατική προετοιμασία χρόνων 

Στο Τμήμα Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θα φοιτά από τον προσεχή Σεπτέμβριο ο Ιωάννης Γρηγοριάδης. Η σχολή αποτέλεσε την δεύτερη επιλογή του, μετά την Νομική την οποία όπως εξήγησε λόγω κύρους αποτελούσε μεγάλο δέλεαρ για τον ίδιο, ωστόσο η εισαγωγή του στη Θεολογική μόνο χαμόγελο ικανοποίησης του προσφέρει καθώς όπως εξήγησε πρόκειται για μία σχολή «που έχει πολλά να προσφέρει σε έναν νέο με πολλές πνευματικές αναζητήσεις και απορίες γύρω από διάφορα θέματα που μας απασχολούν».
 
Πέραν αυτού, η Θεολογία σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί «σχολή ομπρέλα» και προσφέρει κατ’ επέκταση πολλές επιλογές τόσο στους φοιτητές όσο και στους αποφοίτους της.
 
Η προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις για τον ίδιο ξεκίνησε εντατικά ήδη από το Γυμνάσιο και συνεχίστηκε ακόμα πιο εντατικά κατά τα δύο τελευταία χρόνια του Λυκείου, ενώ όπως εξήγησε «οι καθηγητές μας μάς έδωσαν μεγάλη ώθηση και μάς έκαναν να αγαπήσουμε τα κλασικά γράμματα».

Σάκης Λιπορδέζης: Τα θέματα η αιτία της «αλλοπροσαλλοσύνης» των βάσεων
 
Ορατός ο κίνδυνος δημιουργίας πολλών επιστημόνων ίδιου αντικειμένου, διαφορετικής όμως ποιότητας 

Στο πλευρό των μαθητών του βρέθηκε και κατά την ανακοίνωση των βάσεων ο ιδρυτής του Φροντιστηρίου «2001 Ορόσημο» κ. Σάκης Λιπορδέζης ο οποίος κληθείς να σχολιάσει τις φετινές βάσεις εισαγωγής εμφανίστηκε ιδιαίτερα επικριτικός.
 
Μάλιστα ο ίδιος έκανε λόγο για αρκετά «τραγελαφικά» φαινόμενα, το πρώτο εκ των οποίων ο ίδιος εντόπισε την εισαγωγή υποψηφίων με πολύ χαμηλές βάσεις σε σχολές κύρους όπως η Φιλολογία και το Μαθηματικό. Επεξηγώντας την άποψή του ο κ. Λιπορδέζης εξήγησε πως «μπορεί αυτή τη στιγμή η χαρά για την επιτυχία να είναι μεγάλη ωστόσο το να μπεις εύκολα σε μία σχολή με δύσκολο όμως εκπαιδευτικό πρόγραμμα μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλο αδιέξοδο μετά από 7, 8 ακόμα και 10 χρόνια σπουδών. Είναι φαινόμενα που έχουμε δει το παρελθόν με αποτέλεσμα και τα χρήματα των γονέων που διαθέτουν για τις σπουδές του παιδιού τους να πηγαίνουν χαμένα και στο τέλος το παιδί να μένει χωρίς σπουδές. Ακόμα δε και αν καταφέρει να πάρει το πτυχίο του, είναι αμφίβολη η αξία που αυτό θα έχει τόσο στο δημόσιο όσο και στην ελεύθερη αγορά, όπου ο ανταγωνισμός είναι σκληρός».
 
Μια ακόμη αιτία του φετινού «αλαλούμ» των βάσεων σύμφωνα με τον ίδιο είναι και η πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ, η οποία οδήγησε την δημιουργία ίσης αξίας πτυχίων με τεράστιες όμως διαφορές μονάδων στις βάσεις εισαγωγής που αγγίζουν ακόμα και τις 10.000 μόρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα σύμφωνα με τον ίδιο αποτελούν τα Γεωπονικά τμήμα που ξεκινούν από 5.000 μόρια και φτάνουν έως και τις 17.000 μόρια δημιουργώντας επιστήμονες με το ίδιο πτυχίο αλλά σαφέστατες διαφορές στην μόρφωση και το επίπεδό τους.
 
Ο κ. Λιπορδέζης αναφέρθηκε και στα φετινά θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων χαρακτηρίζοντάς τα ως «τραγικά αποτυχημένα». Σύμφωνα με τον ίδιο το γεγονός αυτό οφείλεται το ότι η σχολική πραγματικότητα είναι τελείως «χαλαρή» με τις εξετάσεις στο Γυμνάσιο να έχουν σχεδόν καταργηθεί, και τα εξεταζόμενα μαθήματα των πρώτων τάξεων του λυκείου να βαίνουν συνεχώς μειούμενα, που ως δεδομένο δημιουργεί μία διαφορετική πραγματικότητα για τους μαθητές που ξαφνικά «προσγειώνονται» στην τρίτη λυκείου, όπου από ζήτημα πολιτικής διαχείρισης η εκπαίδευση γίνεται ζήτημα εκπαιδευτικής διαχείρισης. Ζήτημα εκπαιδευτικό λοιπόν με θέματα πολλά και δύσκολα, που σε πολλές των περιπτώσεων όπως επέμεινε ακόμα και οι ίδιο οι καθηγητές δυσκολεύονται να λύσουν.
 
«Τα θέματα ήταν η αιτία που είδαμε αυτά τα φαινόμενα της πτώσεως των βάσεων και τις “αλλοπροσαλλοσύνης” με τις διαφορές μονάδων από σχολή σε σχολή» σημείωσε ο ίδιος χαρακτηριστικά κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για συνέπειες, όπως η δημιουργία πολλών επιστημόνων του ίδιου αντικειμένου, διαφορετικής όμως ποιότητας, σε μία αγορά που «τελικά δεν γνωρίζουμε αν θα επικρατήσει η ποιότητα ή άλλα πράγματα».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.