Ποσο ελκυστικη θεωρειται η περιοχης μας στους Ελληνες και ξενους τουριστες;

Κομοτηνή και τουρισμός - Γιώργος Χρυσοχοΐδης, Νίκος Παπαναστασίου και Νάσος Τσούκας καταθέτουν προτάσεις για την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου Κομοτηνής - Η άρση απαγόρευσης λεωφορείων στον κάθετο άξονα, ο καλλωπισμός του Δήμου Κομοτηνής και η δημιουργία υποδομών για την κάλυψη των αναγκών των τουριστών αποτελούν κύρια ζητήματα στην ατζέντα των Ξενοδόχων

Η τουριστική ανάπτυξη της Κομοτηνής και της Ροδόπης γενικότερα βρέθηκε στην προεκλογική ατζέντα σχεδόν όλων των παρατάξεων της τοπικής αυτοδιοίκησης. Με δεδομένο πως οι εκλογές πλέον αποτελούν παρελθόν και έχουμε μπει για τα καλά σε καλοκαιρινούς ρυθμούς, κάτι που σημαίνει πως είναι η πιο έντονη περίοδος για τους ξενοδόχους της Ροδόπης συνομιλήσαμε με 3 ξενοδόχους του Δήμου Κομοτηνής, οι οποίοι κατέθεσαν μία σειρά προτάσεων για την τουριστική ανάπτυξη της Ροδόπης και τρόπους για να γίνει η Κομοτηνή και το Φανάρι τουριστικός προορισμός όχι απλά ένα πέρασμα στο χάρτη.
 
Γιώργος Χρυσοχοΐδης, Νίκος Παπαναστασίου και Νάσος Τσούκας στάθηκαν στην ανάγκη συνεργασίας των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης με τους ξενοδόχους της περιοχής και συμφώνησαν στην ανάγκη πίεσης προς κάθε κατεύθυνση για την άρση απαγόρευσης διέλευσης λεωφορείων από τον κάθετο άξονα, έτσι ώστε να υπάρχει οργανωμένη μετακίνηση κόσμου που θα έχει ως πρώτο σταθμό την Κομοτηνή. 

Νίκος Παπαναστασίου «Πρέπει να γίνει Αντιδημαρχία Τουρισμού για να αξιοποιεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής» 

Την άποψη του πως ο Δήμος Κομοτηνής και η Π.Ε. Ροδόπης οφείλουν να δημιουργήσουν ένα πλάνο, πάνω στο οποίο να αξιοποιηθούν όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής πρότεινε ο ιδιοκτήτης του Ξενοδοχείο «Δημόκριτος» κ. Νίκος Παπαναστασίου. «Μέσα από τη δημοτική επιτροπή τουρισμού, η οποία δεν κάνει συχνά συναντήσεις, βρισκόμαστε μία φορά το χρόνο και έχει τυπικό και όχι ουσιαστικό ρόλο» επισήμανε ο κ. Παπαναστασίου, τονίζοντας πως οι συναντήσεις γίνονται προκειμένου να επικαιροποιηθεί ο ετήσιος ισολογισμός και υπογραμμίζοντας πως «θέλουμε να συνεχίσει να υπάρχει ο θεσμός της Δημοτικής Επιτροπής Τουρισμού αλλά με εκτελεστικό και ουσιαστικό χαρακτήρα και όχι με την μορφή που λειτουργεί σήμερα,  επικουρικά και μόνο για την σύνταξη προϋπολογισμών». Με δεδομένο λοιπόν πως αυτό το συμβούλιο δεν έχει επιτελικό και εκτελεστικό χαρακτήρα παρά μόνο συμβουλευτικό και βλέποντας στη στασιμότητα και το τέλμα στο οποίο έχουν περιέλθει τα τουριστικά ζητήματα της πόλης, ο κ. Παπαναστασίου πρότεινε τη δημιουργία Αντιδημαρχίας Τουρισμού. «Θεωρούμε πως πρέπει να γίνει Αντιδημαρχία Τουρισμού, η οποία θα στελεχωθεί από προσωπικό και θα ηγείται ένας άνθρωπος που να έχει σχέση με το αντικείμενο, συνάφεια ή έστω ανθρώπους στο πλευρό του με γνώσεις» πρότεινε ο κ. Παπαναστασίου, τονίζοντας πως ο Δήμος Κομοτηνής έχει το πλεονέκτημα να ξεκινάει από τα βουνά και να τελειώνει στη θάλασσα. «Η Ροδόπη μπορεί να αξιοποιήσει και τον εναλλακτικό τουρισμό σε πεδιάδα και στα ορεινά σημεία αλλά και να απογειώσει την παραθαλάσσια έκταση, δημιουργώντας ένα τουριστικό θέρετρο 12 μήνες τον χρόνο» ανέφερε ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου «Δημόκριτος» συμπληρώνοντας πως η εικόνα του Φαναρίου θέλει συμμάζεμα και αποτελεί ένα στοίχημα το οποίο πρέπει να κερδηθεί από τη διοίκηση του Δήμου. 

«Απαιτείται συνεργασία μεταξύ Δήμων, επιχειρήσεων και ΠΕ Ροδόπης για τη δημιουργία ενός ελκυστικού τουριστικού προϊόντος» 

Ο Νίκος Παπαναστασίου δεν έμεινε μόνο σε αυτά αλλά παρέθεσε και μία σειρά προτάσεων για να γίνει η πόλη μας πιο όμορφη και ελκυστική στους επισκέπτες. «Καθαριότητα, καλλωπισμός, υποδομές και η αξιοποίηση του κάμπινγκ του Φαναρίου είναι 4 σημεία τα οποία χρήζουν τη δημιουργία ενός συνολικού και στρατηγικού πλάνου» υπογράμμισε ο κ. Παπαναστασίου βάζοντας στο παιχνίδι του τουρισμού και την Π.Ε. Ροδόπης, η οποία σύμφωνα με τα λεγόμενα του ιδίου «οφείλει να έχει μία συνεργασία μαζί με τους  Δήμους του νομού και τους επαγγελματίες του χώρου για την κατάρτιση ενός ελκυστικού τουριστικού χάρτη». Μάλιστα, προέβλεψε πως αν δεν γίνουν αλλαγές προς θετική κατεύθυνση «θα φτάσουμε στο σημείο το Κίρκοβο να αποτελεί σημείο αναφοράς στον άξονα και η Κομοτηνή μία κουκίδα στο χάρτη» επισημαίνοντας πως η αξιοποίηση του κάθετου άξονα πρέπει να γίνει προσεχτικά για το καλό της περιοχής καθώς όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «περνούν από διπλά μας εκατομμύρια». Για αυτόν τον λόγο τονίζει πως χρήζουν ανάδειξης και προβολής οι τοπικές επιχειρήσεις μέσα από τις εκθέσεις τουρισμού, επισημαίνοντας πως «η πόλη έχει τις δυνατότητες και οι επιχειρηματίες θέλουμε απλά τα εργαλεία». 

Γιώργος Χρυσοχοΐδης «Περιφέρεια και Δήμος πρέπει να κινηθούν οργανωμένα για το κομμάτι της τουριστικής προβολής» 

Την άποψη του πως η Ροδόπη δεν αντιμετωπίζεται ως τουριστική περιοχή εδώ και χρόνια εξέφρασε ο ιδιοκτήτης του Ξενοδοχείου «Anatolia» κ. Γιώργος Χρυσοχοϊδης, επισημαίνοντας πως δεν έχουν καταφέρει να αναδειχθεί τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής. «Αρχικά οφείλει να υπάρχει οργανωμένη προβολή  σε επίπεδο Περιφέρειας, συνεχίζοντας το έργο του αείμνηστου Γιώργου Παυλίδη» ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης, βάζοντας ως κορωνίδα του ενδιαφέροντος τη δημιουργία γραφείου τουρισμού στο Δήμο σε συνεργασία με destination management για την υλοποίηση μελέτης και στο στήσιμο μίας οργανωμένης καμπάνιας σε μακροχρόνιο πλάνο. Επιπλέον ο κ. Χρυσοχοΐδης στάθηκε στη σημασία της άρσης απαγόρευσης λεωφορείων από τον κάθετο άξονα, γεγονός που θα δώσει ώθηση στην περιοχή. «Έχουμε κινηθεί ως ιδιώτες αρκετά στο κομμάτι του φτηνού τουρισμού, δηλαδή απευθυνόμενοι σε ανθρώπους με χαμηλό μπάτζετ» τόνισε ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου «Anatolia» επισημαίνοντας πως αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό αλλά οφείλουν όλοι να αλλάξουν προτεραιότητες και να δημιουργήσουν προοπτικές για αλλαγή της κατάστασης. 

«Οι αλλαγές που συντελούνται στην Κομοτηνή μπορούν να φέρουν ευχάριστες εξελίξεις στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής» 

Τι είναι αυτά που θα κάνουν την Κομοτηνή πιο ελκυστική; «Η καθαριότητα, η ανάδειξη των ιστορικών μνημείων όπως το Ιμαρέτ, η ανάπτυξη υποδομών, η ανέγερση του νέου νοσοκομείου, η έλευση του αερίου στην Κομοτηνή και η ανάπλαση του Βυζαντινού Φρουρίου πιστεύω πως θα φέρουν  αλλαγές και ευχάριστες εξελίξεις για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χρυσοχοΐδης και επεσήμανε την ανάγκη δημιουργίας brand name για την Κομοτηνή. «Η πόλη μας δεν έχει ένα χαρακτηριστικό, όπως ένα παραδοσιακό φαγητό για παράδειγμα» ανέφερε ο ιδιοκτήτης του Ξενοδοχείου «Anatolia»  ενώ τόνισε πως απαιτεί εξωστρέφεια η προώθηση των τοπικών προϊόντων όπως ο καφές, τα στραγάλια, τα τσάγια και άλλων. 

«Πρέπει να υπάρχει δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ Δήμου και Ξενοδόχων» 

Σε επίπεδο Δήμου, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Χρυσοχοΐδη οι ξενοδόχοι είναι δεμένοι μεταξύ τους, αγαπούν αυτό που κάνουν αλλά διαπιστώνεται μία έλλειψη επικοινωνίας με το Δήμο, η οποία οφείλει άμεσα να αναβαθμιστεί. «Στο Φανάρι που είναι η παραθαλάσσια έκταση του Δήμου πρέπει  να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή και να υπάρχει καλύτερη διαχείριση» επισήμανε ο κ. Χρυσοχοΐδης διαπιστώνοντας πως δεν υπάρχει σύνδεση του Δήμου με τον επιχειρηματικό κόσμο και τον τομέα των ξενοδόχων, γεγονός που πρέπει άμεσα να διορθωθεί. 

Νάσος Τσούκας «Παρότι έγιναν κάποια βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν υπήρχε τουριστικό πλάνο για το Φανάρι τα προηγούμενα χρόνια» 

Την ενίσχυση του στοιχείου της συλλογικότητας έναντι του «εγώ» με στόχο την ανάδειξη της περιοχής έθεσε ως προτεραιότητα ο κ. Νάσος Τσούκας, ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου «Φανάρι» στον ομώνυμο οικισμό του Δήμου Κομοτηνής. «Η περιοχή μας είναι τουριστική και υπάρχουν έμμεσα οφέλη σε όλους τους κατοίκους, είναι δηλαδή ένα ντόμινο και για αυτό απαιτεί συνεργασία όλων των φορέων για να δημιουργηθεί ένα καλύτερο αποτέλεσμα» επισήμανε ο κ. Τσούκας τονίζοντας πως τα οφέλη είναι πολλαπλά για όλους όταν η περιοχή είναι σε ανοδική πορεία. Παράλληλα, δεν έκρυψε τον προβληματισμό του για το γεγονός πως η περιοχή του Φαναρίου και γενικότερα ο τουρισμός δεν αποτέλεσε προτεραιότητα του Δήμου Κομοτηνής την προηγούμενη 5ετία καθώς δεν έθεσε σχέδιο και όραμα για τον τουρισμό. Παρόλα αυτά σύμφωνα με τον ίδιο έγιναν κάποια πράγματα, τα οποία ήταν σε σωστή κατεύθυνση όπως το φεστιβάλ Φαναρίου και η εκμίσθωση αναψυκτηρίων για περισσότερο από μία διετία. «Υπάρχουν αρκετά ακόμα που οφείλουν να γίνουν και αφορούν κυρίως καλή εικόνα του οικισμού, την καθαριότητα, τον φωτισμό και τις σωστές υποδομές» επισήμανε ο κ. Τσούκας, χρησιμοποιώντας ως παράδειγμα το προηγούμενο διάστημα, όπου με αφορμή το Μπαϊράμι πολλοί επισκέπτες από την Κωνσταντινούπολη βρέθηκαν στο Φανάρι και είδαν τα χόρτα ακούρευτα, τις αγέλες με τα αδέσποτα σκυλιά ανεξέλεγκτα αλλά και τον φωτισμό ανεπαρκή, χαλώντας την εικόνα της περιοχής. «Το Φανάρι απαιτεί καλύτερη αντιμετώπιση και οφείλουμε να φροντίζουμε την βιτρίνα του Δήμου μας ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες» ανέφερε ο νεαρός ξενοδόχος κάνοντας παράλληλα δύο προτάσεις σχετικές με τις τουριστικές προεκτάσεις περιοχής, που μπορούν να αλλάξουν ισορροπίες. «Αφενός οφείλουμε όλοι οι παράγοντες, είτε Περιφέρεια είτε Δήμος ακόμα και όλοι μας σαν ιδιώτες να πιέσουμε ώστε να αρθεί η απαγόρευση διέλευσης των τουριστικών λεωφορείων από τον μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας, προκειμένου να αλλάξει η δυναμικότητα της περιοχής» πρότεινε αρχικά ο Νάσος Τσούκας και συνέχισε με την δεύτερη του πρόταση, που αφορά την καθημερινότητα των επισκεπτών στην περιοχή. «Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος εντός πλαισίου νόμου να δημιουργηθούν τουαλέτες κατά μήκος της ακτής και να φύγουμε από τις χημικές που είναι μια προσωρινή και εύκολη αλλά ανεπαρκής λύση, αν φυσικά προσδοκούμε σε ποιοτικότερους τουρίστες υψηλότερου εισοδήματος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσούκας, περιμένοντας να γίνουν πράξη αυτές οι ιδέες. 

«Πρέπει να μειωθούν τα υψηλά κόμιστρα στο λιμάνι του Φαναρίου» 

Ένα ακόμη πρόβλημα της περιοχής είναι το λιμάνι. «Πρέπει να μειωθούν τα υψηλά τέλη ελλιμενισμού και να μην κυνηγούν τους επαγγελματίες» πρότεινε ο κ. Τσούκας, ρίχνοντας την ευθύνη για την ερήμωση του λιμανιού του Φαναρίου στα υψηλά κόμιστρα. «Δεν είναι δυνατόν το Λιμενικό Ταμείο Αβδήρων να ορίζει 3 -4 φορές πιο υψηλή τιμή στο Φανάρι από ότι είναι στην Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα και αυτό συμβαίνει γιατί ο Δήμος δεν έχει επιδιώξει να πάρει τη διαχείριση του λιμανιού όπως έχει συμβεί σε άλλες πόλης της περιφέρειας και της Ελλάδας» επισήμανε ο κ. Τσούκας. 

«Όλοι όσοι μένουν στο Φανάρι οφείλουν να βάλουν πλάτη για το καλό της περιοχής και την ανάπτυξη της περιοχής» 

Κλείνοντας την κουβέντα, ο Νάσος Τσούκας υπογράμμισε πως «όλοι μαζί οφείλουμε να «βάλουμε πλάτη» και να «θυσιάσουμε κάτι» για το καλό και την ανάπτυξη της περιοχής». Επιπλέον, όπως όλοι οι ξενοδόχοι του Φαναρίου, έτσι και ο Νάσος Τσούκας αισιοδοξεί πως το φετινό καλοκαίρι «αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρχουν σοβαρές εκπλήξεις, θα είναι μία αρκετά καλή σεζόν κοντά στα δεδομένα της περσινής κίνησης» τονίζοντας πως ο καιρός αποτελεί πάντα έναν αστάθμητο παράγοντα. Επιπλέον υπογράμμισε πως τη θερινή περίοδο όλοι οφείλουμε να συνεργαστούμε και να κοιτάξουμε να λύσουμε τα προβλήματα προκειμένου να αναδειχθεί η περιοχή και όχι δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα. «Εύχομαι η νέα διοίκηση του Δήμου και της Περιφέρειας να σκύψει πάνω από τα προβλήματα της περιοχής και να πιστέψει στις δυνατότητες που έχει η περιοχή στον τουρισμό. Όλοι μας στοχεύουμε να αναδείξουμε τον τόπο μας και ο τουρισμός είναι το καλύτερο εργαλείο για να το πετύχουμε, καθώς μέσα από την ανάπτυξη της περιοχής όλοι θα βγουν ωφελημένοι, εμπλεκόμενοι και μη στον τουρισμό, και φυσικά ο Δήμος καθώς θα αυξήσει τα έσοδα του» τόνισε ο κ. Τσούκας.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.