Σε πασχαλινούς ρυθμούς η αγορά της Κομοτηνής

26.04.2019 09:31

Βασίλης Στοάκης

Όλοι ετοιμάζουν το πασχαλινό τραπέζι, το οποίο παρά τις οικονομικές συγκυρίες αναμένεται να είναι γεμάτο σε είδη - Το Μ. Σάββατο αναμένεται να κορυφωθεί η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της πόλης

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Αυξημένη είναι η κίνηση στην αγορά της Κομοτηνής, καθώς ο κόσμος προετοιμάζεται για το πασχαλινό τραπέζι. Οι επιχειρηματίες της πόλης προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών και ετοιμάζονται πυρετωδώς γνωρίζοντας καλά πως η δουλειά θα κορυφωθεί Μεγάλη Παρασκευή και Μεγάλο Σάββατο, καθώς μία συνήθεια των Ελλήνων είναι να αφήνουν τις δουλειές για την τελευταία στιγμή.
 
Ένα ερώτημα που προκύπτει είναι το ποσό που απαιτείται για το πασχαλινό τραπέζι σε σχέση με πέρυσι.  Σύμφωνα με τις μετρήσεις της ΕΣΕΕ, το κόστος για το πασχαλινό τραπέζι διαμορφώνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Μάλιστα εκτιμάται ότι η ραγδαία άνοδος της τιμής των οπωροκηπευτικών, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών των τελευταίων μηνών αντισταθμίστηκε από τις φθηνότερες, σε σχέση με πέρυσι, τιμές των κρεατικών για το Πάσχα.
 
Από την έρευνα της Συνομοσπονδίας προκύπτει ότι το κόστος ενός τυπικού πασχαλινού τραπεζιού 6-8 ατόμων για το 2019 κυμαίνεται στα 93,0 ευρώ έναντι 92,7 ευρώ το 2018, καταγράφοντας οριακή αύξηση κατά 0,3%. 



Αρκετός κόσμος σε Ερμού, Βενιζέλου και Πλατεία Ειρήνης – παρουσιάζονται συγκρατημένοι στις αγορές 

Από το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας παρατηρείται αυξημένη κίνηση στους κεντρικούς δρόμους της Κομοτηνής, παρότι αποχώρησε η πλειονότητα των φοιτητών που μένει στην πόλη μας. Βέβαια οι επιχειρηματίες της πόλης εκφράζουν την άποψη πως ο περισσότερος κόσμος απλά κάνει βόλτες και κοιτάει τις βιτρίνες και δύσκολα αποφασίζει να ψωνίσει, καθώς η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη διάθεση του κοινού για ψώνια. 



Οι φούρνοι και τα ζαχαροπλαστεία της πόλης προσπαθούν να προσελκύσουν κόσμο από τις μυρωδιές των τσουρεκιών 

Το τσουρέκι έχει συνδεθεί με τις ημέρες του Πάσχα, καθώς από τα παλιά χρόνια ήταν έθιμο τη Μεγάλη Πέμπτη να ζυμώνουν τσουρέκια, αντιπροσωπεύοντας την  ανάσταση του Χριστού, καθώς το αλεύρι ζωντανεύει και μεταμορφώνεται σε ψωμί. Πολλά αρτοποιία και ζαχαροπλαστεία της πόλης έχουν τοποθετήσει στις βιτρίνες τους τσουρέκια ενώ αυτό που «προκαλεί» τον κόσμο να εμπιστευτούν τους φούρνους είναι η μυρωδιά των τσουρεκιών που αναδύεται από μέσα. Μιλώντας με τις υπαλλήλους του «Φούρνου της Γιαγιάς» ανέφεραν πως ο κόσμος ήδη έχει προμηθευτεί τσουρέκια για το πασχαλινό τραπέζι αλλά πολλοί είναι και αυτοί που θα κάνουν τις αγορές τους τις τελευταίες ημέρες καθώς ο Έλληνας είναι της τελευταίας στιγμής, ιδιαίτερα στα ψώνια. 

Στηρίζοντας την τοπική αγορά, βοηθάμε τις οικογένειες και την πρόοδο του τόπου 

Όλοι οι ιδιοκτήτες καταστημάτων στάθηκαν στην ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων από την τοπική κοινωνία, καθώς αυτές τις ημέρες περιμένουν να έχουν περισσότερα έσοδα και να μπορέσουν να κρατήσουν ζωντανές τις επιχειρήσεις τους. «Καλούμε τον κόσμο να στηρίξουν τις τοπικές επιχειρήσεις. Όπως όλοι, και εμείς περνάμε τον δικό μας γολγοθά και περιμένουμε τη δική μας ανάσταση» ανέφεραν ιδιοκτήτες καταστημάτων της πόλης μας ζητώντας από το κοινό να στηρίξει τα καταστήματα εντός πόλης και να δώσουν πνοή στην κοινωνία. 



Νίκος Τρίχας «Τα αμνοερίφια της περιοχής είναι εξαιρετικής ποιότητας και ο κόσμος αξίζει να τα προμηθευτεί» 

Ο Νίκος Τρίχας, που διατηρεί το δικό του κρεοπωλείο στην Οδό Μακεδονίας 23, θεωρεί πως η κίνηση είναι σχετικά υποτονική με τον κόσμο να στρέφεται στα μάρκετ, προκειμένου να γλιτώσει κάποια χρήματα, θυσιάζοντας όμως σε αρκετές περιπτώσεις την ποιότητα και την γεύση. «Τα αμνοερίφια της περιοχής είναι εξαιρετικής ποιότητας και ο κόσμος καλό θα ήταν να στηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις γιατί η μικρή διαφορά στην τιμή ξεπερνιέται από την ποιότητα των ντόπιων κρεάτων» ανέφερε ο κ. Τρίχας επισημαίνοντας πως φέτος το κατσίκι και το αρνί κοστολογείται γύρω στα 8.5 ευρώ το κιλό. Παράλληλα ο κ. Τρίχας προέβλεψε πως η δουλειά του κλάδου θα κορυφωθεί Μεγάλη Παρασκευή και Μεγάλο Σάββατο. 



Λευτέρης & Νίκος Ελευθερίου «Λόγω νηστείας ο κόσμος στράφηκε στα θαλασσινά» 

Απόλυτα ικανοποιημένοι από την κίνηση της Μεγάλης Εβδομάδας και της νηστείας γενικότερα παρουσιάστηκαν οι ιδιοκτήτες του Ιχθυοπωλείου-Ψητοπωλείου «Ελευθερίου». Λευτέρης και Νίκος Ελευθερίου, πατέρας και υιός, είδαν με ικανοποίηση τη δουλειά τους να πηγαίνει εξαιρετικά, καθώς λόγω της νηστείας, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της μεγάλης εβδομάδας, ο κόσμος επέλεξε στη διατροφή του θαλασσινά και κυρίως μαλάκια και οστρακοειδή και κάποιοι άλλοι επέλεξαν ψάρια. Παράλληλα υπήρχε και μεγάλη γκάμα νηστίσιμων επιλογών όπως γαριδομακαρονάδα, μυδοπίλαφο και πολλά ακόμα. «Ο κόσμος που νήστευε επέλεξε να εντάξει τα θαλασσινά στη διατροφή του καθώς είναι μία γευστική λύση και παράλληλα ποιοτική» ανέφερε ο κ. Ελευθερίου τονίζοντας πως η τιμή παραμένει σταθερή σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. 



Ειρήνη Καλαϊτζάκη – Σεργκενλίδου «Η Ανάσταση των καταστημάτων να συνεχιστεί και μετά την Ανάσταση του Κυρίου» 

Προβληματισμένη από την κίνηση που υπήρχε την περίοδο πριν την Μεγάλη Εβδομάδα παρουσιάστηκε η ιδιοκτήτρια του «Σεργκενλίδης All About Home» κ. Ειρήνη Καλαϊτζάκη- Σεργκενλίδου, η οποία διακρίνει μεγάλες ομοιότητες της κατάστασης με αυτήν κατά τη διάρκεια των Capital Control.  «Στη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας παρουσιάζεται αυξημένη κίνηση στο κατάστημα αλλά η αλήθεια είναι πως το διάστημα πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα ο κόσμος ήταν συγκρατημένος λόγω οικονομικής κρίσης και η κίνηση υποτονική» ανέφερε η κ. Καλαϊτζάκη, προσπαθώντας να εξηγήσει τα αίτια αυτής της πτώσης. «Η οικονομική κρίση ίσως και οι επερχόμενες εκλογές έχουν παίξει ρόλο στο να είναι συγκρατημένος ο κόσμος» τόνισε η κ. Καλαϊτζάκη, κάνοντας έναν παραλληλισμό του Πάσχα με τα καταστήματα. «Με την Ανάσταση του Λαζάρου, ήρθε η ανάσταση των καταστημάτων, η οποία πρέπει να διατηρηθεί και μετά την Ανάσταση του Κυρίου» ανέφερε η κ. Καλαϊτζάκη προτρέποντας τον κόσμο να στηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις, διότι από αυτά τα χρήματα δεν ζούνε μόνο οι εργοδότες αλλά και οι υπάλληλοι των καταστημάτων.
 

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine