Πλουσιοτεροι εμπειριων γυρισαν απο την Τσεχια μαθητες και εκπαιδευτικοι του 4ου Γυμνασιου

Συμμετέχουν μαζί με σχολεία άλλων 5 χωρών σε πρόγραμμα Erasmus+

Την Τσεχία επισκέφθηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου Κομοτηνής στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο ««Around Cultural Heritage Investigate European Values with Erasmus+». Συγκεκριμένα την Κυριακή 10 Μαρτίου το απόγευμα η ελληνική αντιπροσωπία, αποτελούμενη από 6 μαθήτριες και 3 καθηγήτριες, έφτασε στο τσέχικο σχολείο Gymnazium, Jirovcova 8 της πόλης Ceske Budejovice της Τσεχίας.  Εκεί οι μαθητές έγιναν δεκτοί με μεγάλη χαρά από τις τσέχικες οικογένειες που ανέλαβαν τη φιλοξενία τους.
 
Την επόμενη μέρα πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση υποδοχής στο σχολείο. Οι μαθητές και των 6 χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (Πορτογαλία, Τσεχία, Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ελλάδα) παρουσίασαν τη χώρα, την πόλη, το σχολείο, το εθνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τον εαυτό τους. Κατόπιν μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν σε παιχνίδι ερωτήσεων μέσω μιας εφαρμογής ανάγνωσης QR codes σε κινητά τηλέφωνα, με στόχο να γνωρίσουν τα σημαντικότερα ιστορικά μνημεία της πόλης εκ του σύνεγγυς. Ήταν μάλιστα ιδιαίτερα απαιτητικό το παιχνίδι με σκοπό την ανάδειξη της πιο επίμονης ομάδας.
 

Την επόμενη μέρα στο σχολείο οι αντιπροσωπίες των μαθητών, φορώντας χειροποίητες μάσκες με τα μνημεία της περιοχής τους, παρουσίασαν μέσα από δραματοποιημένα κείμενα την ιστορία αυτών των μνημείων. Σε επόμενη φάση τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες αποτελούμενες από μαθητές όλων των χωρών και πήραν συνέντευξη από ένα μνημείο, καταγράφοντας ταυτόχρονα την συνέντευξη αυτή σε βίντεο.
 
Το απόγευμα της ίδιας μέρας πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο  Cesky Krumlov, μια μικρή πόλη στην περιοχή της νότιας Βοημίας, γνωστή για την ιστορική γοτθική αρχιτεκτονική της και το κάστρο Κρούμλοβ, ένα από τα μεγαλύτερα της Βοημίας. Τα πέτρινα σπίτια της, συγκεντρωμένα γύρω από έναν μαίανδρο του ποταμού Βλτάβα, έχουν διατηρήσει τη μεσαιωνική και αναγεννησιακή μορφή της πόλης, η οποία το 1992 καταχωρήθηκε στον Κατάλογο των Μνημείων της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco. Συγκεντρωθήκαμε στο πέτρινο οκτάγωνο συντριβάνι του 16ου αιώνα, στην κεντρική πλατεία. Το μνημείο αυτό έγινε το 1714, σε ανάμνηση της επιδημίας πανώλης που έπληξε την πόλη το 1680. Οι μαθητές χωρίστηκαν και πάλι σε ομάδες. Σε κάθε ομάδα δόθηκαν φυλλάδια με πληροφορίες για τα σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος και χάρτης. Τους ζητήθηκε να τα συνοψίσουν και ένας από κάθε ομάδα ανέλαβε να τα παρουσιάσει προφορικά στους υπόλοιπους.
  
Την Τετάρτη οι μαθητές παρακολούθησαν βασικά μαθήματα τσέχικης γλώσσας (προφορά, ορθογραφία, βασικές εκφράσεις) ενώ οι καθηγητές συμμετείχαν σε εργαστήριο για τα εργαλεία web 2.0.
 
Το απόγευμα η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε το κάστρο Hluboká στο Hluboká nad Vltavou, που θεωρείται από τα ωραιότερα κάστρα στην Τσεχία. Ξεκίνησε ως γοτθικό κάστρο τον 13ο αι, επεκτάθηκε στην Αναγέννηση και ξαναχτίστηκε σε ρυθμό μπαρόκ το 18ο αι. Πήρε τη σημερινή του μορφή το 19ο αι, όταν ο Johann Adolf II von Schwarzenberg παρήγγειλε την ανακατασκευή του κατά το ρομαντικό στυλ του αγγλικού Κάστρου Windsor Οι μαθητές ζωγράφισαν το εξωτερικό του κάστρου και στην συνέχεια ακολούθησε ξενάγηση στο εσωτερικό.
 
Την Πέμπτη πραγματοποιήθηκε ολοήμερη επίσκεψη στην Πράγα και στα σημαντικότερα σημεία πολιτιστικού και αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος (Κάστρο της Πράγας, Καθεδρικός Αγ. Βίτου, Γέφυρα του Καρόλου, Αστρονομικό Ρολόι, Πλατεία Βέντσεσλας).
 

Την Παρασκευή το πρωί πραγματοποιήθηκε διαγωνισμός για την  καλύτερη ζωγραφιά και την καλύτερη φωτογραφία μνημείου ανάμεσα στις ομάδες των μαθητών. Ανακοινώθηκαν οι νικητές στο διαγωνισμό ορθογραφίας στα τσέχικα, καθώς και τα αποτελέσματα της on line ψηφοφορίας για την καλύτερη μασκότ. Νικήτρια αναδείχτηκε η Ιταλία. Επίσης έγινε συνάντηση εργασίας για την αξιολόγηση του προγράμματος και την δρομολόγηση των εργασιών που απομένουν για τον πρώτο χρόνο του σχεδίου. (Όλα τα αποτελέσματα της συνάντησης καθώς και οι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται κατά  την διάρκεια του έτους δημοσιοποιούνται στην πλατφόρμα του έργου στο Etwinning). 

«Το τελικό πρόσημο είναι σίγουρα θετικό» 

Αποτιμώντας τα όσα αποκόμισαν οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Κομοτηνής από την εν λόγω επίσκεψη οι συνοδοί καθηγήτριες που συμμετείχαν κ.κ. Μαριάννα Σάρτη, Δανάη Παντελίδου και Σοφία Σουβατζόγλου εκτίμησαν πως «ήταν μια επίσκεψη από κάθε άποψη ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική». «Οι μαθητές μας» εξήγησαν «συνεργάστηκαν για μία εβδομάδα με μαθητές από άλλες 5 ευρωπαϊκές χώρες, μυήθηκαν στον τσέχικο τρόπο καθημερινής ζωής, διατροφής, διασκέδασης. Γνώρισαν από κοντά ένα σχολείο πρόσφατα ανακαινισμένο, με υπερσύγχρονο εξοπλισμό και υποδειγματική καθαριότητα. Επισκέφθηκαν πολλά μνημεία και χώρους πολιτιστικής κληρονομιάς, μίλησαν γι’ αυτούς, αναζήτησαν και συνδύασαν στοιχεία, γνώρισαν χαρακτηριστικούς αρχιτεκτονικούς ρυθμούς».
 
«Εκπροσώπησαν επάξια τη χώρα μας, και είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν τα αγγλικά τους και τις γνώσεις τους στις ΤΠΕ. Το τελικό πρόσημο είναι σίγουρα θετικό» τόνισαν κλείνοντας.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.