Το μελλον της Ροδοπης προβληματιστηκε γυρω απο το μελλον της τεχνολογιας

Για την εξέλιξη της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης ενημερώθηκαν μαθητές

Το πρωί της Τετάρτης 6 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη από μαθητές αίθουσα του αμφιθεάτρου του Μουσικού Σχολείου Κομοτηνής δράση ενημέρωσης και προβληματισμού για μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων με θέμα «Τεχνητή Νοημοσύνη. Φίλος ή Εχθρός;». Σκοπός της διοργάνωσης ήταν η ενημέρωση των μαθητών για την εξέλιξη της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης, ο διαχωρισμός των μέχρι τώρα επιτευγμάτων από τις προσδοκίες που υπάρχουν, η ανάπτυξη διαλόγου μεταξύ μαθητών και ειδικών επιστημόνων σχετικά με τα νέα ζητήματα που εγείρονται από την ανάπτυξη της ρομποτικής και της τεχνητής νοημοσύνης και η απόκτηση των μαθητών μίας κριτικής ματιάς απέναντι στα παραπάνω επίκαιρα θέματα.
 
Στο πλαίσιο της δράσης, προβλήθηκε το βραβευμένο ντοκιμαντέρ για την τεχνητή νοημοσύνη «More Human than Human» , που αποτέλεσε την αφορμή για τον διάλογο που θα ακολουθήσει. Στη συνέχεια οι μαθητές ανά ομάδες συμμετείχαν σε εργαστήρια ρομποτικής και σε στρογγυλές τράπεζες συζήτησης. Στο τέλος της Δράσης μαθητές των ομάδων αντιλογίας του 1ου και 3ου ΓΕΛ  «λογομάχησαν» επιχειρηματολογώντας υπέρ και κατά της Τεχνητής Νοημοσύνης.
 
Την εκδήλωση συνδιοργάνωσαν το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Κομοτηνής, η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου Πληροφορικής του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Α.Μ.Θ. κ. Γλυκερία Φωτιάδου και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών, το TechLab Xanthi και το Εργαστήριο Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου με Μηχανές του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής (ΤΕΙ ΑΜΘ). 

Λουίζα Σαλτσίδου «Η Τεχνητή νοημοσύνη έχει ραγδαία εξέλιξη και πρέπει να χρησιμοποιείται με ηθικό τρόπο σε πλαίσιο δεοντολογίας» 

Για την εκδήλωση μίλησε η επικεφαλής του Europe Direct Κομοτηνής κ. Λουίζα Σαλτσίδου, η οποία εξήγησε τους λόγους διεξαγωγής αλλά και την επίδραση που έχει η τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινότητα. «Επιλέξαμε το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης και της ρομποτικής γιατί θεωρούμε ότι πραγματικά τα τελευταία χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη έχει εντυπωσιακή εξέλιξη» ήταν τα λόγια της κ. Σαλτσίδου, η οποία συμπλήρωσε για τη σημασία που έχει για τους μαθητές να συμμετέχουν σε τέτοιες δραστηριότητες ότι «αυτό που θέλουμε μέσα από αυτήν την εκδήλωση και τη γενική διαδικασία, δηλαδή από τα εργαστήρια και τις στρογγυλές τράπεζες, είναι να προβούν τα παιδιά σε συζητήσεις σχετικά με τα οφέλη και τα αρνητικά της τεχνητής νοημοσύνης αλλά και να κατανοήσουν το πώς επηρεάζει αυτή πτυχές της καθημερινότητας μας. Επιπλέον πρέπει να επισημανθεί  πως πρέπει να χρησιμοποιείται η τεχνητή τεχνολογία με ηθικό τρόπο στο πλαίσιο δεοντολογίας με σεβασμό στα θεμελιώδη δικαιώματα ώστε πραγματικά να αξιοποιηθούν όσο το δυνατόν καλύτερα τα οφέλη της». 

Γλυκερία Φωτιάδου «Η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη γεννούν προβληματισμούς σχετικά με το αν είναι προς όφελος του ανθρώπου» 

Για την εκδήλωση μίλησε η Συντονίστρια του Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής στο Περιφερειακό κέντρο σχεδιασμού ΑΜΘ κ. Γλυκερία Φωτιάδου, που αναφέρθηκε στην καινούργια δομή της εκπαίδευσης που δημιουργήθηκε φέτος και την επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης και της ρομποτικής στην καθημερινότητα. «Προβήκαμε στη διεξαγωγή αυτής της δράσης σε σχέση με την τεχνητή νοημοσύνη, καθώς πρόκειται για ένα επίκαιρο θέμα» τόνισε η κ. Φωτιάδου και συμπλήρωσε «για τον λόγο αυτό καλέσαμε περίπου 200 μαθητές από πέντε σχολεία, δύο  γυμνάσια που έχουν ομάδες ρομποτικής οπότε ήταν άμεσο το ενδιαφέρον τους ως προς το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης, δύο λύκεια που έχουν ομάδες λόγου και αντίλογου οπότε και αυτό το θεωρούσαμε σχετικό, καθώς η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη γεννούν τέτοια θέματα προβληματισμού σχετικά με το αν αυτή είναι προς όφελος του ανθρώπου ή όχι και αν υπάρχει ο κίνδυνος αφανισμού της ανθρωπότητας, αν τα πράγματα εξελιχθούν όπως φαίνεται να εξελίσσονται. Μία τέτοια εξέλιξη ίσως προκαλέσει μεγάλα προβλήματα καθώς θα δημιουργηθούν μηχανές εξυπνότερες από τον άνθρωπο. Οπότε σε αυτήν την περίπτωση καταλαβαίνετε τι θα γίνει». 

«Η Πολιτεία οφείλει να δίνει κίνητρα στους καθηγητές για αντίστοιχες δράσεις» 

Η κ. Φωτιάδου δεν έκρυψε την επιθυμία της για παροχή κινήτρων στους καθηγητές, προκειμένου να ασχολούνται με δράσεις όπως η ρομποτική και η τεχνητή νοημοσύνη. «Η ανταπόκριση των μαθητών σε τέτοιες προσπάθειες είναι πολύ μεγάλη.  Το πρόβλημα είναι η ανταπόκριση των καθηγητών. Εμείς θέλουμε καθηγητές που να κινητοποιούν τους μαθητές. Σε αυτήν την περίπτωση έχουμε τέτοιους καθηγητές γιατί ακόμα και το να μετακινήσεις μαθητές εκτός σχολείου αποτελεί μια γραφειοκρατική διαδικασία. Έχουμε καθηγητές που ήδη κάνουν στο σχολείο αρκετά προγράμματα, εκτός του σχολικού ωραρίου, δηλαδή δουλεύουν απογεύματα και Σαββατοκύριακα, αφιερώνοντας προσωπικό χρόνο. Για αυτόν τον λόγο θέλουμε να γίνουν περισσότεροι οι καθηγητές που να ασχολούνται με τέτοια προγράμματα αλλά και η Πολιτεία οφείλει να δώσει κίνητρα στους καθηγητές για να αφιερώνουν τόσο χρόνο από την προσωπική τους ζωή, καθώς στηριζόμαστε στο μεράκι και την όρεξη για προσφορά των καθηγητών μας» ήταν το παράπονο της κ. Φωτιάδου.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.