Αγαπημενοι ηρωες παραμυθιου «ζωντανεψαν» με μικρα παιδια στον ρολο των ηθοποιων

Ανοικτό μάθημα Εκπαιδευτικού Δράματος της θεατρολόγου, Αρετής Ρασσά φιλοξένησε η Λέσχη Κομοτηναίων - «Επιλέγω τα παραμύθια και την θεατρική τέχνη προκειμένου να διδάξω στα παιδιά αξίες ζωής»

Ένα ανοικτό μάθημα Εκπαιδευτικού Δράματος που φιλοξενήθηκε στις 7 Νοεμβρίου από την Λέσχη Κομοτηναίων έδωσε σε παιδιά ηλικίας 5 -11 ετών τη δυνατότητα να γνωρίσουν το παραμύθι  «Τα μαξιλάρια της Ουρανούπολης» του Ευγένιου Τριβιζά που πραγματεύεται την αξία των ονείρων μέσα από την προσωπική μας ελευθερία.

Πέραν από το κομμάτι της αφήγησης οι μικροί ηθοποιοί έδρασαν μέσα από θεατρικές τεχνικές και αυτοσχεδιασμούς, ανακαλύπτοντας τα κρυφά ταλέντα τους.
 
Όπως εξήγησε η θεατρολόγος του Θρακικού Ωδείου Κομοτηνής, κ. Αρετή Ρασσά το εκπαιδευτικό δράμα είναι μία μορφή θεατρικής τέχνης, που έχει καθαρά παιδαγωγικό χαρακτήρα και μπορεί να διδαχθεί είτε ως ανεξάρτητο μάθημα τέχνης είτε να αξιοποιηθεί ως μέσο για τη διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων του προγράμματος σπουδών των σχολείων. «Ουσιαστικά αξιοποιούμε τον πλούτο από παραμύθια και λογοτεχνικά έργα, πεζά, ποιητικά και θεατρικά. Ζωντανεύουμε τους ήρωες υποδυόμαστε τους ρόλους και δημιουργούμε μαζί με τα παιδιά την κάθε ιστορία», πληροφόρησε μιλώντας για την λεγόμενη «βιωματική εκπαίδευση».
 

Τα παιδιά, λοιπόν, με αφορμή και ερέθισμα την κάθε ιστορία μπαίνουν στους ρόλους, αναπτύσσουν τα εκφραστικά τους μέσα, τις ψυχοκινητικές τους δυνάμεις, την φαντασία τους και μυούνται στην τέχνη του θεάτρου. Με την καθοδήγηση και τις ερωτήσεις της θεατρολόγου μοιράζονται οι ρόλοι και αναπτύσσεται διάλογος γύρω από το νόημα του κειμένου. Μέσα από παιδικά παραμύθια, η ίδια προσπαθεί να περάσει ουσιαστικά μηνύματα στους μαθητές της. «Αξιοποιώντας διάφορα κείμενα μιλάμε για την διαφορετικότητα, τον φόβο μας απέναντι σε κάτι άγνωστο, την φιλία, την σχέση μας με τους άλλους. Επιλέγω τα παραμύθια και την θεατρική τέχνη προκειμένου να διδάξω στα παιδιά αξίες ζωής» υπογράμμισε η ίδια.
 
Για αυτό ακριβώς τα τμήματα είναι και χωρισμένα με βάση τις σχολικές τάξεις, είπε στη συνέχεια, εξηγώντας την δομή του μαθήματος: «στα μεγαλύτερα παιδιά το εκπαιδευτικό δράμα παίρνει ακριβώς την μορφή που του δίνω. Ξεκινώ να κάνω την αφήγηση και αυτά στήνουν μικρές σκηνές, χρησιμοποιώντας τον λόγο και το σώμα τους. Οι μικρότερες ηλικίες εμπλέκονται με το παραμύθι και μαθαίνουν μέσα από την μίμηση. Εξάλλου τα παιδιά είναι από την φύση τους “μικροί ηθοποιοί”, αφού παίζουν ρόλους, στήνουν δικούς τους διαλόγους. Στόχος μας, λοιπόν, δεν είναι να φτιάξουμε μία παράσταση, αλλά να δοκιμάσουμε ρόλους της καθημερινής ζωής με αφορμή το παραμύθι».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.