Στην Πορτογαλια τεσσερις εκπαιδευτικοι του 4ου Γυμνασιου Κομοτηνης

Για την πρώτη συνάντηση προγράμματος Erasmus+

Μετά από πρόσκληση του συντονιστικού σχολείου Escola Basica E Secundaria De Ideas, πραγματοποιήθηκε η εναρκτήρια συνάντηση του προγράμματος Erasmus+ “ Around Cultural Heritage Investigate European Values with Erasmus+”, στην οποία συμμετείχαν αντιπροσωπείες καθηγητών από όλες τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα (Πορτογαλία, Ελλάδα, Τσεχία, Βουλγαρία, Ιταλία, Ρουμανία) με σκοπό να συζητηθούν οι δράσεις, να καθοριστεί το χρονοδιάγραμμα, να επιμεριστούν οι αρμοδιότητες της κάθε χώρας και γενικότερα να γίνει κατανοητό το πνεύμα/η στόχευση του προγράμματος.
 
Από το 4ο Γυμνάσιο Κομοτηνής συμμετείχε αντιπροσωπεία αποτελούμενη από την Διευθύντρια κ. Μαριάννα Σάρτη και τους εκπαιδευτικούς, κ. Ιωάννα Ευαγγελίδου, κ. Δέσποινα Μ. Καλογεράκη και την κ. Σοφία Σουβατζόγλου. 

Πρώτη συνάντηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου 

Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου, όπου μετά τις απαραίτητες συστάσεις και την υποδοχή από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο καθηγητών, οι συμμετέχοντες ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και ενημερωθήκαμε για τις ιδιαιτερότητες του πορτογαλικού εκπαιδευτικού συστήματος. Συζητήθηκαν στρατηγικές παραγωγής και αξιολόγησης των στόχων του προγράμματος, η εφαρμογή και η διάχυσή τους καθώς και το πώς θα διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του προγράμματος.
 
Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα, ακολούθησε υποδειγματική διδασκαλία στα μαθηματικά με την μέθοδο CLIL, δηλαδή, την διδασκαλία του μαθήματος στην αγγλική γλώσσα.
 
Το ίδιο απόγευμα έγινε ένα σεμινάριο σχετικά με την χρήση της πλατφόρμας e-twinning, η οποία θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο και δίαυλο επικοινωνίας των εταίρων που υλοποιούν το πρόγραμμα. 

Η υποδοχή στην πόλη Fulgeira 

Την επομένη πραγματοποιήθηκε επίσκεψη των αντιπροσωπειών των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, στο δημαρχείο της πόλης Fulgeira, όπου έγινε υποδοχή από την αντιδήμαρχο εκπαιδευτικών θεμάτων, εκπροσώπους τοπικών φορέων και ενημέρωσή τους για την διεξαγωγή του προγράμματος. Ακολούθησε επίσκεψη σε εργαστήριο παρασκευής τοπικών παραδοσιακών γλυκισμάτων, το οποίο διατηρεί την ίδια μορφή και μεθόδους παραγωγής από το 1700 μέχρι και σήμερα.
 
Το απόγευμα της ίδιας ημέρας έγινε η δημόσια παρουσίαση των συμμετεχόντων χωρών, στο θέατρο της πόλης Fulgeira, παρουσία φορέων της πόλης και μαθητών. Την εκδήλωση χαιρέτησε ο εκπρόσωπος τουριστικών θεμάτων της περιφέρειας, ο σύμβουλος εκπαιδευτικών θεμάτων καθώς και η εκπρόσωπος της συντονίστριας χώρας. Επίσης, έγινε ενημέρωση για την Rota Do Romanico από τον σύμβουλο τουριστικών θεμάτων της περιφέρειας. 

Τα μνημεία Ρομανικού ρυθμού 

Την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου στον χώρο του σχολείου, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση σχετικά με τη χρήση εργαλείων web 2.0, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την υλοποίηση του προγράμματος.
 
Στα πλαίσια των επισκέψεων σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος που συνδέονται με μνημεία Ρομανικού ρυθμού, έγινε περιήγηση και ξενάγηση στο μοναστήρι Santa Maria Pompeiro, από τον σύμβουλο της Educational Service of the “Romanesque Route”. H γνωριμία με τον Ρομανικό ρυθμό ολοκληρώθηκε με την επίσκεψή στο Centro De Interpreacao Do Romanico-Rota do Romanico. Πρόκειται για ένα κέντρο ανάδειξης μνημείων Ρομανικού ρυθμού, με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών, ψηφιακών μέσων.  

Γνωριμία με την πόλη Guimaraes 

Την επομένη, η μέρα ήταν αφιερωμένη στην γνωριμία με την πόλη του Guimaraes. Η ξενάγηση ξεκίνησε με περιήγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης, στις πλατείες, S. Tiago square και Oliveira square και συνεχίστηκε στην Santa Maria street και στο μνημείο Salado καθώς και στο ναό Misericordia.
 
Ακολούθησε επίσκεψη στον ναό Montananha da Penha στο Penha mountain. Η μέρα μας ολοκληρώθηκε με την ξενάγηση στο κάστρο Castelo Paco Dos Dukues. 

Και στο Porto 

Την τελευταία μέρα της εναρκτήριας συνάντησης του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε περιήγηση και ξενάγηση στην πόλη του Porto, προκειμένου να εξοικειωθούμε με τα ήθη τα έθιμα, την ποικιλομορφία της αρχιτεκτονικής και γενικότερα την τοπική κουλτούρα.
 
Το απόγευμα της ίδιας μέρας, στην τελική συνάντηση των εκπροσώπων των συμμετεχόντων χωρών ρυθμίστηκαν οι τελευταίες λεπτομέρειες  σχετικά με τον προγραμματισμό των επόμενων δράσεων, έγινε αξιολόγηση της επιτυχίας της συνάντησης και συζητήθηκαν οι δυνατότητες της χρήσης εναλλακτικών μεθόδων στη διδασκαλία των θετικών επιστημών, στα πλαίσια της flexibility, μετά από σχετική επίδειξη υποδειγματικής διδασκαλίας. 

Η αποτίμηση 

Οι εντυπώσεις που αποκόμισε η αντιπροσωπεία του 4ου Γυμνασίου Κομοτηνής από την πρώτη συνάντηση ήταν πολύ θετικές. Οι εκπαιδευτικοί εντυπωσιάστηκαν από την φιλοξενία του σχολείου και την φιλικότητα των κατοίκων της περιοχής. «Οι εγκαταστάσεις του σχολείου ήταν πολύ εντυπωσιακές» αποτίμησαν οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου για να συμπληρώσουν πως «υπήρχε υλικοτεχνική υποδομή (διαδραστικοί πίνακες, wi-fi, εξοπλισμένα εργαστήρια, χώροι συγκέντρωσης και ξεκούρασης των μαθητών, βιβλιοθήκες, χώρος ιδιωτικής συνάντησης γονέων με τους διδάσκοντες κτλ.), που διευκολύνει τις καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας».
 
«Η συνεργασία μεταξύ των εταίρων» συνέχισαν «υπήρξε υποδειγματική, διεξήχθη σε φιλικό κλίμα και δημιουργεί την προσδοκία μιας εξαίρετης συνεργασίας στο μέλλον. Αν και η Πορτογαλία δεν έχει την μακραίωνη ιστορία της Ελλάδας έχει επενδύσει πολλά στην ανάδειξη των ιστορικών της μνημείων που τα χρησιμοποιεί ως πόλο έλξης για τον τουρισμό και συνακόλουθα για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Μας εντυπωσίασε το Centro De Interpreacao Do Romanico, που ήταν η τελευταία λέξη της τεχνολογίας και παρείχε μία άρτια πληροφόρηση για τα μνημεία Ρομανικού ρυθμού και την συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Οι Πορτογάλοι είναι ένας λαός που σέβεται την πολιτιστική του κληρονομιά, την συντηρεί, την διατηρεί, την αναδεικνύει, την προβάλλει και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.