Το νεο συστημα Πανελλαδικων και η αυριανη αγορα εργασιας

Μαθητές και γονείς του Φροντιστηρίου «Πολυδύναμο» ενημερώθηκαν για τις επερχόμενες αλλαγές δια στόματος του Δρ. Χρήστου Ταουσάνη

Να «οχυρώσουν» τους μαθητές και τις μαθήτριές τους απέναντι στις επερχόμενες αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και στην μελλοντική αγορά εργασίας που θα κληθούν να βγουν και να επιβιώσουν μετά το τέλος των σπουδών ήταν ο βασικός στόχος της ημερίδας επαγγελματικού προσανατολισμού με τίτλο « Επιλέγω Σπουδές και Επάγγελμα» που διοργάνωσε το απόγευμα του Σαββάτου, 15 Σεπτεμβρίου η διεύθυνση του Φροντιστηρίου «Πολυδύναμο» στο αμφιθέατρο του ιδρύματος Παπανικολάου.
 
Κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Managing Director της εταιρείας “Employ”, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας και Διδάκτωρ του ΑΠΘ δρ. Χρήστος  Ταουσάνης, που κλήθηκε να ενημερώσει τους παρευρισκομένους γονείς και μαθητές «όχι για να κρίνουμε ή να κατακρίνουμε αλλά για να ξέρουν τι έχουν να αντιμετωπίσουν και να κάνουν ανάλογα τις επιλογές τους» όπως επεσήμανε μιλώντας στον «ΠτΘ» ο κ. Ανέστης Στρατιάδης, μαθηματικός και ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου. 

Οι νεωτερισμοί του νέου συστήματος 

Ερωτηθείς σχετικά με τις εξαγγελθείσες δια στόματος του Υπουργού Παιδείας αλλαγές ο κ. Στρατιάδης τόνισε πως σε αυτές δεν εμπεριέχονται οι προτάσεις που από καιρό έχει καταθέσει η  Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) ενώ χαρακτηρίζονται από πολλούς νεωτερισμούς χαρακτηριστική των οποίων η επιλογή των 10 σχολών τους ήδη από τη Β’ Λυκείου. 
 
«Προσωπικά πιστεύω ότι το όριο των 10 σχολών είναι πολύ μικρό. Αρκεί κάποιος να σκεφτεί ότι υπάρχουν για παράδειγμα 8 ιατρικές σχολές, επομένως κάποιος υποψήφιος φοιτητής ιατρικής  θα δηλώσει αυτές τις 8 και 2 φαρμακευτικές. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ήθελε την μοριακή βιολογία, το χημικό ή άλλα τμήματα;» διερωτήθηκε ο ίδιος με νόημα, σημειώνοντας επίσης πως για όλες τις επερχόμενες αλλαγές οι μαθητές θα πρέπει να είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι και αποφασισμένοι για το τι θέλουν ήδη από την Β’ Λυκείου.
 
Ο κ. Στρατιάδης επεσήμανε πως η διαμόρφωση των σχολών υψηλής ζήτησης και μη με τον τρόπο που προωθεί το Υπουργεί εγκυμονεί κινδύνους για σχολές που σήμερα είναι υψηλόβαθμες, να περάσουν σε «δεύτερη μοίρα». Όπως εξήγησε ο ίδιος, αν το υπουργείο ήθελε να δει πραγματικά ποιες σχολές έχουν ζήτηση, ποιες όχι κ.ο.κ., θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει στατιστικά δεδομένα σχετικά με τους αποφοίτους κάθε τμήματος.
 
«Εμείς σαν φροντιστές έχουμε κάνει την έρευνα αυτή και έχουμε δει πληθώρα σχολών, ειδικά των ΤΕΙ, να έχουν δώσει σε δέκα χρόνια πέντε πτυχία. Παρόλα αυτά δεν βλέπουμε το υπουργείο να παίρνει δραστικά μέτρα απέναντι σε αυτά. Απεναντίας  βάζει πάλι τους μαθητές να βγάλουν του φίδι από την τρύπα, αναδεικνύοντας ποιες σχολές έχουν ζήτηση και ποιες όχι, δίνοντας ελάχιστες επιλογές» σημείωσε για να καταλήξει υπογραμμίζοντας πως «ο υπουργός θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψιν του όλες αυτές τις ανησυχίες που εκφράζονται για να διαμορφώσει καλύτερα το σύστημα». 

Πρώτα η κλήση και τα ενδιαφέροντα μας και επικουρικά το τι έρχεται στην αγορά εργασίας 

Οι αλλαγές στη διαδικασία εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, σε τι συνίσταται ο όρος «ελεύθερη πρόσβαση» και πού θα εφαρμοστεί  καθώς και οι προοπτικές σταδιοδρομίας κάθε σχολής και η μετεξέλιξη της αγοράς εργασίας έως το 2025- ημερομηνία κατά την οποία σε θεωρητικό επίπεδο οι σημερινοί μαθητές θα βγουν στην αγορά εργασίας- αποτέλεσαν τα ζητήματα εκείνα που ανέπτυξε ο κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης Δρ. Χρήστος Ταουσάνης, με στόχο να βοηθήσουν τους μαθητές να επιλέξουν σωστά τα επόμενα σημαντικά βήματά τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 
Ο ίδιος εξήγησε πως η καλύτερη επιλογή είναι αυτή που αποτελεί «μαγικό συγκερασμό» των ενδιαφερόντων και των ταλέντων του κάθε μαθητή με την γόνιμη ανταπόκριση που αυτά μπορούν να βρουν στην αγορά εργασίας που έρχεται.
 
Ως προς την αγορά εργασίας του μέλλοντος ο κ. Ταουσάνης εξήγησε πως τα λεγόμενα STEM επαγγέλματα, ήτοι τα συναφή με τις νέες τεχνολογίες, τα informatics και την πληροφορική «δείχνουν να έχουν ένα θετικό αντίκτυπο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν δυνατότητες για όλα τα παιδιά, είτε προέρχονται από θεωρητικές σπουδές είτε από τεχνολογικές». «Για παράδειγμα» εξήγησε  «η εφαρμοσμένη γλωσσολογία σε συνδυασμό με την υπολογιστική τεχνογλωσσία, η μετατροπή της φυσικής γλώσσας δηλαδή σε γλώσσα υπολογιστή,   είναι ένα θεωρητικό πεδίο το οποίο “χρειάζεται” πάρα πολύ στις αυριανές εξελίξεις».
 
« Σίγουρα τα παιδιά θα πρέπει να έχουν δεξιότητες πληροφορικής, είτε είναι σε θεωρητικές επιστήμες είτε είναι σε ιατρικές, πόσο δε μάλλον σε τεχνολογικές,  αλλά πρέπει να καταλάβουμε όλοι ότι όλα αλλάζουν ταχύτατα. Γι' αυτό στηριζόμαστε πρώτα στις κλήσεις και τα ενδιαφέροντά μας και επικουρικά στο τι έρχεται στην αγορά εργασίας. Γιατί παρόλο που κι εμείς είμαστε ερευνητές χρόνια σε αυτό το κομμάτι, κανένας δεν μπορεί να προβλέψει με ασφάλεια τι θα γίνει στην επόμενη δεκαετία ή δεκαπενταετία» κατέληξε ο ίδιος.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.