Ανοίγοντας διαπολιτισμικά παράθυρα στις Πέτρινες Κατασκηνώσεις της Μαρώνειας

21.08.2018 11:42

Νατάσσα Βαδειάφου

76 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από την Ροδόπη και την Ξάνθη συμμετείχαν στο θερινό πρόγραμμα ΔΕΝ του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Στις πέτρινες κατασκηνώσεις της Μαρώνειας βρέθηκαν 76 παιδιά από τη Ροδόπη και την Ξάνθη που συμμετείχαν στο θερινό πρόγραμμα του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων.
 
Ο λόγος για το πρόγραμμα Δημιουργικών Εργαστηρίων Νέων (ΔΕΝ) που ξεκίνησε τον φετινό χειμώνα με δράσεις διαπολιτισμικής συνύπαρξης και συνεχίστηκαν με την πενταήμερη παραμονή των συμμετεχόντων εφήβων, μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου, στις Πέτρινες Κατασκηνώσεις της Μαρώνειας στις αρχές Αυγούστου, με στόχο να διδαχθούν εμπράκτως τη συμβίωση. 

Από το ΑΠΘ στις Πέτρινες Κατασκηνώσεις τη Μαρώνειας 



Κατά το χειμερινό πρόγραμμα των δράσεων οι συμμετέχοντες μαθητές – προερχόμενοι από τις περιοχές της Ξάνθης, της Λευκόπετρας, του Ακάρπου, του Κοπτερού, των Αμαξάδων, του Ιάσμου, της Κομοτηνής, του Κενταύρου και της Πάχνης - είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν μέχρι τη Θεσσαλονίκη, «φιλοξενούμενοι» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με καθηγητές και φοιτητές και, όπως εξήγησε η ψυχολόγος και η συντονίστρια της δράσης ΔΕΝ κ. Σεβάλ Οσμάνογλου, να μιλήσουν για θέματα συνεργασίας, διαχείρισης της εφηβείας κ.ο.κ. σε ό,τι αφορά τους μαθητές του Γυμνασίου και θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού σε ό,τι αφορά τους μαθητές Λυκείου.
 
Η συνέχεια δόθηκε στις κατασκηνώσεις της Μαρώνειας, στο θερινό σκέλος του προγράμματος, όπου  κατά την παραμονή τους οι συμμετέχοντες συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια μέσα από τα οποία, ως άλλο ταξίδι ενηλικίωσης,  ανακάλυψαν προσωπικές δεξιότητες και δυνατότητες, αναλαμβάνοντας ρόλους, αλληλεπιδρώντας και ζώντας την οργανωμένη καθημερινότητα μίας μοναδικής κατασκηνωτικής εμπειρίας. 
 


Όπως εξήγησε η επίσης ψυχολόγος και συντονίστρια του ΔΕΝ κ. Χριστίνα Τσιμούδη τα παιδιά χωρίστηκαν σε γωνίες – ομάδες κάθε μία εκ των οποίων είχε διαφορετικό αντικείμενο, όπως χορός, βίντεο, φωτογραφία, εικαστικά και αθλοπαιδιές, μέσα στις οποίες εργάστηκαν από κοινού μαθαίνοντας, μεταξύ άλλων, τη συνεργασία και την ομαδικότητα.
 
«Το μεγαλύτερο επίτευγμα της κατασκηνωτικής αυτής δράσης είναι ότι καταφέραμε να φέρουμε κοντά 76 συνολικά παιδιά που βρίσκονται στην ηλικία της “αντίδρασης” και να συμβιώσουν αρμονικά και ήσυχα, να κάνουν σχέσεις ζωής, σχέσεις ουσιαστικές και να μάθουν να αλληλεπιδρούν» υπογράμμισε η κ. Τσιμούδη, τονίζοντας και το αίσθημα της αυτονομίας που τους προσέφερε το πρόγραμμα και το οποίο ως έφηβοι αποζητούν. 

Η αποδοχή της διαφορετικότητας το μεγαλύτερο επίτευγμα του προγράμματος 

«Το πρόγραμμα αυτό, συνολικά δίνει ευκαιρίες ζωής στους συμμετέχοντες, αν αξιοποιηθεί σωστά» υπογράμμισε με τη σειρά της η κ. Οσμάνογλου, τονίζοντας τη δουλειά που γίνεται και σε ζητήματα αποδοχής της διαφορετικότητας που παραμένει μία «ανοιχτή πληγή» για τα παιδιά της μειονότητας. «Η αποδοχή της διαφορετικότητας και το να δεχτούν ότι είναι καλό να είσαι διαφορετικός, όπως και τα ζητήματα αυτοπεποίθησης είναι θέματα που δουλεύουμε πολύ μέσα στα εργαστήρια» εξήγησε, επισημαίνοντας τα πολλαπλά θετικά οφέλη του προγράμματος.
 


Τα όσα έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια του κατασκηνωτικού προγράμματος παρουσιάστηκαν από τα παιδιά σε μία γιορτή, εν είδει τελετή λήξης του προγράμματος, την προτελευταία ημέρα της παραμονής τους στις Πέτρινες Κατασκηνώσεις της Μαρώνειας. 

Εμίν Κεχαγιά Μεχμέτ «Οι νεότεροι να ακολουθήσουν» 



Για την εμπειρία του συνολικά από το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, στο οποίο συμμετέχει από το 2011 αλλά και τη φετινή κατασκήνωση μίλησε ο 17χρονος Εμίν Κεχαγιά Μεχμέτ, ο οποίος έκανε λόγο για μία διαφορετική εμπειρία ζωής.
 
Ο ίδιος στάθηκε στο καθημερινό πρόγραμμα των φιλοξενούμενων και στην διαφορετικότητα αυτού σε σχέση με την συνηθισμένη κατασκήνωση, χαρακτηρίζοντας την εμπειρία του ως μία μοναδική εμπειρία αυτονομίας και ξεφαντώματος.
 
Ο ίδιος κάλεσε τους νεότερους μαθητές να συμμετάσχουν στις δράσεις του προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων τονίζοντας πως πρόκειται για ένα πρόγραμμα που του έχει προσφέρει πολλά τόσο σε ό,τι αφορά τα σχολικά του μαθήματα όσο και τις γενικότερες εμπειρίες και εικόνες του, για να επισημάνει τέλος πως θα πρέπει με κάθε τρόπο να έχει συνέχεια για να έχουν την ευκαιρία και οι νεότεροι να βοηθηθούν.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine