Τα προϊόντα της ΑΜΘ κατέκτησαν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

05.07.2018 08:57

Κωνσταντίνος Μαρκενδούδης

Συνταγές και προϊόντα της ΑΜΘ εκτέθηκαν στο Ελληνικό Γαστρονομικό Χωριό που διοργάνωσε ο ευρωβουλευτής Στέλιος Κούλογλου στις Βρυξέλλες

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Την ευκαιρία να συστηθεί γευστικά σε ένα πανευρωπαϊκό κοινό είχε η Περιφέρεια ΑΜΘ την προηγούμενη εβδομάδα,  συμμετέχοντας στο Ελληνικό Γαστρονομικό Χωριό που διοργάνωσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Στέλιος Κούλογλου στις Βρυξέλλες, με στόχο να αναδείξει τον ελληνικό γαστρονομικό πλούτο.
 
Μέσω της εκδήλωσης αναδείχθηκαν στο ευρωπαϊκό κοινό τα τοπικά, ΠΟΠ και Γεωγραφικής Ένδειξης προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων τροφίμων και ποτών, της Περιφέρειας ΑΜΘ καθώς και των Περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Στερεάς Ελλάδας, Αττικής, Πελοποννήσου, Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης.
 


Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ - Γραφείο BENELUX, το Εστιατόριο «Φίλεμα» στις Βρυξέλλες και το "A Discovering Network", που εργάζεται για την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό. «Ήταν ένα μοναδικό γαστρονομικό δρώμενο», σημείωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ. Κωνσταντίνος Αντωνιάδης, τονίζοντας πως η εκδήλωση έδωσε την ευκαιρία σε πάνω από 400 επισκέπτες να δοκιμάσουν παραδοσιακά πιάτα καθώς και γεύσεις από την ΑΜΘ.
 
Όπως τονίστηκε σε συνέντευξη τύπου που δόθηκε πριν την εκδήλωση, ο τουρισμός έχει άμεση συνέργεια με τον αγροτοδιατροφικό τομέα, γιατί μέσα από τη γαστρονομία προβάλλεται και η περιοχή.
 


Για αυτό και η περιφέρεια ΑΜΘ, σημείωσε ο κ. Αντωνιάδης, αφενός επιθυμεί να προβάλλει και να προωθήσει τα τοπικά προϊόντα που παράγει, όπως τον καβουρμά, τα ψάρια, το μέλι, τους κουραμπιέδες τη φέτα, και άλλα, στηρίζοντας παράλληλα και τις τοπικές επιχειρήσεις και τους αγρότες, τους κτηνοτρόφους και τους αλιείς που εργάζονται συνεχώς για να δημιουργήσουν αυτά τα εξαιρετικά προϊόντα.
 
«Δεν μιλάμε πλέον για εθνική κουζίνα, αλλά για ελληνικά πιάτα, γιατί ο κάθε τόπος έχει το δικό του πιάτο» σημείωσε, τονίζοντας πως θα συνεχίσουν και στο μέλλον τέτοιες προωθητικές ενέργειες και πρωτοβουλίες.
 


Εκδηλώσεις σαν και αυτές άλλωστε ενισχύουν την προσπάθεια που γίνεται όλο το προηγούμενο διάστημα, που απέφερε μεταξύ άλλων και την αεροπορική σύνδεση της Καβάλας με τις Βρυξέλλες, με όλα αυτά να δείχνουν πως η ΑΜΘ αποκτά ένα τουριστικό brandname σε χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης.
 
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν τρία πιάτα: Κοτόπουλο με πληγούρι, ψάρι, ένα πιάτο με κους κους καθώς και το παραδοσιακό ποντιακό πιάτο χαβίτς, το οποίο σύμφωνα με τον κ. Αντωνιάδη ενθουσίασε όσους το δοκίμασαν, μιας και αναδείκνυε την ποιότητα των προϊόντων που χρησιμοποιούνται στην περιοχή, κάποια από τα οποία εκτίθονταν και στον χώρο.
 
Επικεφαλής της γαστρονομικής περιήγησης ήταν ο chef Μάνος Μακρυγιαννάκης, που επιμελήθηκε τις παρουσιάσεις των εδεσμάτων σε συνεργασία με ομάδα chefs, προερχόμενων από διάφορα μέρη της Ελλάδας.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine