Απο τον καναπε του σπιτιου τους βλεπουν Μουντιαλ οι Κομοτηναιοι

Το 21ο Παγκόσμιο Κύπελλο δεν αποτέλεσε «ανάσα» για όλους τους επαγγελματίες της πόλης - Η οικονομική κρίση και η προβολή των αγώνων από κανάλι ελεύθερης πρόσβασης «υπαίτιοι» για την πεσμένη κίνηση σε καφέ και καφενεία

Τα καφέ και καφενεία παραδοσιακά αποτελούν πόλο έλξης για τον ανδρικό πληθυσμό, αφού συχνά βλέπουμε μεγάλες παρέες με  κρύα μπύρα ή καφέ ακουμπισμένα στο τραπέζι να παρακολουθούν ποδοσφαιρικούς αγώνες. Τα ματς συχνά γίνονται και αφορμές για ατελείωτες συζητήσεις, ξεκινώντας από τον σχολιασμό διάφορων φάσεων και καταλήγοντας στις ιστορίες του κάθε παίκτη και τις μεταγραφές από ομάδα σε ομάδα, καταλήγοντας σε «εκπαιδευτική εκδρομή» που δίνει την ευκαιρία στους θαμώνες την ευκαιρία να… εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους γύρω από την «στρόγγυλη θεά».
 
Το 21ο Μουντιάλ μπορεί βέβαια να εξισορρόπησε την πεσμένη κίνηση στα πρακτορεία ΟΠΑΠ της Κομοτηνής, δεν αποτέλεσε, όμως, μία «ανάσα» για όλους τους επαγγελματίες της πόλης το φετινό καλοκαίρι. Το γεγονός αυτό ήρθε να επιβεβαιώσει ρεπορτάζ του «ΠτΘ» ο οποίος συνομίλησε με τρεις επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην Κομοτηνή. Ο λόγος για τους κ.κ. Γιάννη ΚΙλτσίκη, του καφενείου «Άστρα», Δημήτρη Αγιάζη του «Café Unitalia» και Απόστολο Ξυλοπινάκα με το καφενείο «Καφέδρα» οι οποίοι τόνισαν εμφατικά πως δεν είδαν καμία αλλαγή στην πελατεία τους.
 
Ως υπαίτιο για την πεσμένη κίνηση σε καφέ και καφενεία θεώρησαν τον «συνήθη ύποπτο», ήτοι την οικονομική κρίση που έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις εξόδους και την διασκέδαση του μέσου ποδοσφαιρόφιλου  – και όχι μόνο – , καθώς και το γεγονός ότι η φετινή διοργάνωση δεν προβαλλόταν σε κάποιο συνδρομητικό κανάλι, αλλά σε κανάλι πανελλαδικής εμβέλειας με ελεύθερη πρόσβαση. Έτσι, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που επέλεξαν να παρακολουθήσουν το Παγκόσμιο Κύπελλο από το σπίτι τους, επιλογή που κάνει, ωστόσο, την πελατεία των ήδη επιβαρυμένων καταστημάτων να «πέφτει». 

Γιάννης Κιλτσίκης «Σίγουρα αυτό έχει να κάνει με το ότι το Μουντιάλ προβάλλεται σε κανάλι ελεύθερης πρόσβασης»

«Ο κόσμος μένει στο σπίτι. Δεν υπάρχει καμία αύξηση και η αιτία φυσικά είναι γνωστή σε όλους. Είναι η οικονομική κρίση», εξήγησε ο ιδιοκτήτης του καφενείου «Άστρα», κ. Γιάννης Κιλτσίκης πληροφορώντας πως οι περισσότεροι λάτρεις του ποδοσφαίρου επιλέγουν να παρακολουθήσουν τους αγώνες με παρέα στο σπίτι. Σίγουρα αυτό έχει να κάνει με το ότι το Μουντιάλ προβάλλεται σε κανάλι ελεύθερης πρόσβασης, υποστήριξε ο ίδιος θεωρώντας πως τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά εάν οι προβολές γίνονταν από συνδρομητικά κανάλια. Οι δύο αυτοί παράγοντες λειτούργησαν συνδυαστικά με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αύξηση και οι σταθεροί πελάτες απλώς να μένουν δύο ώρες παραπάνω, κατέληξε τονίζοντας εμφατικά πως η φετινή χρονιά είναι πολύ δυσκολότερη σε σχέση με αυτήν προ τετραετίας. 

Δημήτριος Αγιάζης «Οι πελάτες είναι και θα είναι οι ίδιοι σε κάθε κατάστημα της πόλης. Εξάλλου ο κάθε ένας έχει το στέκι του κι αυτό δεν αλλάζει» 

Καμία διαφορά στην καθημερινή πελατεία του «Café Unitalia» δεν είδε ο ιδιοκτήτης, κ. Δημήτριος Αγιάζης. «Οι πελάτες είναι και θα είναι οι ίδιοι σε κάθε κατάστημα της πόλης. Εξάλλου ο κάθε ένας έχει το στέκι του κι αυτό δεν αλλάζει», είπε εξηγώντας πως τα τραπέζια του καταστήματός του γεμίζουν κατά κύριο λόγο από Κομοτηναίους, φίλους και γνωστούς. «Τηλεοράσεις υπάρχουν παντού», συνέχισε, «από ταβέρνες και γυράδικα μέχρι και τα περίπτερα και στην πόλη μας οι πελάτες είναι ομοιόμορφα μοιρασμένοι στο κάθε ένα από αυτά». Όπως και να έχει, ο ίδιος κατέληξε πως βλέπει το Μουντιάλ σαν μία πολύ καλή ευκαιρία που δίνει την δυνατότητα στον κάθε ποδοσφαιρόφιλο να «ξεσκάσει», ξεχνώντας για λίγο άγχη και προβλήματα της καθημερινότητας! 

Απόστολος Ξυλοπινάκας «Κανείς ιδιοκτήτης καφενείου δεν είναι ευχαριστημένος, ενώ η κίνηση δεν έχει καμία σχέση με προηγούμενες φορές» 

Την ίδια άποψη φαίνεται να συμμερίζεται και ο ιδιοκτήτης του καφενείου «Καφέδρα», όπου καθημερινά εξυπηρετεί φοιτητές, Κομοτηναίους αλλά και … ζευγάρια που μοιράζονται το ίδιο πάθος για την μπάλα. Αν και πίστευε πως η διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου θα έφερνε πελατεία στο κατάστημά του, εκτίμησε πως ο κόσμος είναι πολύ λιγότερος σε σχέση με το προηγούμενο Μουντιάλ. «Κανείς ιδιοκτήτης καφενείου δεν είναι ευχαριστημένος, ενώ η κίνηση δεν έχει καμία σχέση με προηγούμενες φορές», είπε χαρακτηριστικά για να επιβεβαιώσει με την σειρά του την άποψη ότι τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα αν οι προβολές γίνονταν σε κάποιο συνδρομητικό κανάλι.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.