Δυναμική επανεκκίνηση θέλει να κάνει η Έκθεση «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη»

17.05.2018 09:46

Κωνσταντίνος Μαρκενδούδης

Με έμφαση στον αγροτοδιατροφικό τομέα και στην εξωστρέφεια επιστρέφει στον Μάιο η Έκθεση

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Γιορτή επιχειρηματικότητας για όλη την ΑΜΘ, καθώς και πόλο έλξης επισκεπτών και επιχειρήσεων από όλα τα Βαλκάνια θέλουν να κάνουν την Πανελλήνια Εμπορική Έκθεση «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη» η Περιφέρεια ΑΜΘ και η ΔΕΘ-Helexpo, ξεκινώντας με την 25η Πανελλήνια Εμπορική Έκθεση «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη» η οποία ανοίγει τις πύλες της την Παρασκευή 18 Μαΐου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης (στην ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής).
 
Φέτος οι εκθέτες ανέρχονται σε 90 έναντι 65 της προηγούμενης διοργάνωσης, ενώ έχει καλυφθεί όλο το εκθεσιακό κέντρο, καθώς και επιφάνεια 200 τ.μ. στον υπαίθριο χώρο του, με εκθέτες από όλη την Ελλάδα αλλά και την γειτονική Βουλγαρία.
 
Η είσοδος στην Έκθεση θα είναι δωρεάν, ενώ περιλαμβάνει και πλούσιες παράλληλες εκδηλώσεις, που περιλαμβάνουν από ημερίδα για την επιχειρηματική εμπειρία στην Κομοτηνή και θρακομακεδονικά μαγειρέματα, με τη συνδρομή των σπουδαστών και των καθηγητών του τμήματος «Τεχνικός μαγειρικής Τέχνης-Αρχιμάγειρας» του ΔΙΕΚ Κομοτηνής, μέχρι παραδοσιακή μουσική και χορούς από πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής, αλλά και χορευτικές επιδείξεις από τα παιδικά τμήματα των γυμναστηρίων της Κομοτηνής. Την Κυριακή δε θα κληρωθούν και δύο ταξίδια για Θάσο και Σαμοθράκη.
 
Να σημειωθεί ότι θα υπάρχουν δωρεάν λεωφορεία που θα μεταφέρουν τον κόσμο από και προς το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ανά μία ώρα.
 
Στο επίκεντρο της φετινής διοργάνωσης θα βρεθούν τα εξωστρεφή και καινοτόμα αγροδιατροφικά προϊόντα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Άλλωστε, η έκθεση, στην 25η διοργάνωσή της, στοχεύει στην ανάδειξη της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων της περιφέρειας, στη σύσφιξη των σχέσεων με τις όμορες χώρες, στην προβολή και τόνωση του τουριστικού προϊόντος της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και στην αύξηση της επισκεψιμότητας στην περιοχή.
 
Τέλος αξίζει να σημειωθεί πως φαίνεται ότι πρόθεση της Περιφέρειας και της ΔΕΘ-Helexpo είναι η έκθεση να επιστρέψει στο Μάιο, όπως γινόταν παλιότερα, πριν μετακινηθεί για μία περίοδο στο τέλος του χρόνου. 

Γιορτή επιχειρηματικότητας 

Στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της φετινής έκθεσης, που την διαφοροποιούν από τις προηγούμενες διοργανώσεις της, στάθηκε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου για την έκθεση.
 
Ο κ. Μέτιος τόνισε πως ενώ η έκθεση διατηρεί τον γενικό εμπορικό της χαρακτήρα, έχει κεντρική κατεύθυνση τα προϊόντα του αγροδιατροφικού τομέα, με έμφαση στην εξωστρέφεια και την καινοτομία των επιχειρήσεων.
 
Και αυτό γιατί η Περιφέρεια θέλει να αναδείξει, εμπορικά και τουριστικά, τον τομέα αυτό, με επιχειρήσεις από αυτόν να συμμετέχουν στην έκθεση.
 
Η έκθεση αυτή αποτελεί και την αρχή της συνεργασίας της Περιφέρειας ΑΜΘ με το Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης, μέσα από την οποία θεωρεί πως η έκθεση αποκτά έναν σημαντικό θεσμικό εταίρο που προσθέτει στην διοργάνωση σταθερότητα και συνέχεια, που έρχεται να προστεθεί στο κύρος και την αξιοπιστία που της προσδίδει η ΔΕΘ-Helexpo.
 
«Στόχος μας είναι η Πανελλήνια Εμπορική Έκθεση “Ανατολική Μακεδονία-Θράκη” να αποτελεί μια γιορτή επιχειρηματικότητας, έναν πόλο έλξης για επιχειρηματίες και πολίτες και έναν θεσμό γνωστό στην ευρύτερη βαλκανική γειτονιά μας», κατέληξε.
 
 

Νέοι ορίζοντες εξωστρέφειας 

Η μακροβιότητα της έκθεσης, που αποτέλεσε και το πρώτο περιφερειακό «παιδί» της ΔΕΘ, δείχνει τη δυναμική του τόπου αλλά και το μεράκι των ανθρώπων του, σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, ο οποίος θεωρεί πως ένας από αυτούς είναι και ο κ. Μέτιος, ο οποίος τόσο από τη σημερινή του θέση όσο και από τη θέση του Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης, είχε εκφράσει επανειλημμένως το ενδιαφέρον του για αυτή.
 
«Η έκθεση έχει επιβεβαιώσει τον ρόλο της ως πολύτιμου αναπτυξιακού εργαλείου για την περιοχή, με δυνατότητα να ξεπεράσει τα όρια της Περιφέρειας, αλλά και της χώρας, φέρνοντας εγγύτερα τα όμορα κράτη, μέσω εμπορικών και άλλων συνεργασιών» επισήμανε, τονίζοντας πως η συνεργασία με το Επιμελητήριο ανοίγει νέους ορίζοντες εξωστρέφειας. 

Επανεκκίνηση για την Έκθεση 

Όταν ανέλαβε ως πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής, γνώριζε ότι θα έχει να αντιμετωπίσει ένα δύσκολο εγχείρημα, μιας και η επιχειρηματικότητα βρίσκεται σε δύσκολη θέση τα τελευταία χρόνια, σημείωσε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου κ. Αντώνης Γραβάνης.
 
Όμως παρά τις αντιξοότητες θέλησαν να στηρίξουν τον θεσμό της Έκθεσης, μιας και είναι κάτι πολύ σημαντικό για την επιχειρηματικότητα και τις επιχειρήσεις της περιοχής.
 
Έτσι θεωρεί πως μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα κατάφεραν να δημιουργήσουν μια επανεκκίνηση για την Έκθεση, καθιερώνοντας την ξανά ως θεσμό που θα πρωταγωνιστεί στην επιχειρηματικότητα της περιοχής.
 
Ο χώρος είναι γεμάτος με επιχειρήσεις από την περιφέρεια, αλλά και από την Κρήτη μέχρι την Φιλιππούπολη, κάτι που θεωρεί πως δείχνει ότι από εδώ και πέρα ο θεσμός θα έχει άνοδο και ανάπτυξη. 

Πολλαπλές οι μελλοντικές προοπτικές 

Την μελλοντική προοπτική της έκθεσης ανέδειξε τέλος ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo κ. Αλέξης Τσαξιρλής, υπογραμμίζοντας ότι στόχος είναι να συμμετάσχουν περισσότεροι φορείς και επιχειρήσεις από την Βουλγαρία και την Τουρκία, καθώς και να αξιοποιηθούν όλοι οι ευνοϊκοί παράγοντες για να μετατραπεί η «Ανατολική Μακεδονία-Θράκη» σε ένα γεγονός πολύ μεγαλύτερο από μία περιφερειακή έκθεση. 

Άνοιγμα δυνατοτήτων μέσω ΔΕΘ Helexpo στην Αμερική 

Την κουλτούρα της χώρας μας στο εξωτερικό, συνδέοντάς την με τη γαστρονομία και τον πολιτισμό της, θέλει η ΔΕΘ-Helexpo.
 
Όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, συμμετέχουν στην έκθεση Fancy Food στις ΗΠΑ, και έχουν συζητήσει με την Περιφέρεια τη δυνατότητα να συμμετάσχουν κάποιες επιχειρήσεις του αγροτοδιατροφικού τομέα από την Περιφέρεια ΑΜΘ για να επιδείξουν και εκεί τα προϊόντα τους στην αγορά της ομογένειας, αλλά και στους διανομής, γιατί θεωρούν πως τα προϊόντα έχουν τη δυναμική, αλλά πιθανόν δεν έχουν την πλατφόρμα για να τοποθετηθούν και να αναδειχθούν.

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine