Πως μαθαινουν οι μαθητες να αγαπουν το βιβλιο;

Αναγνωστικές εμψυχώσεις για σχολεία της Ροδόπης από το ΤΕΦ

Για άλλη μία χρονιά συνεχίζονται οι αναγνωστικές εμψυχώσεις σε μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου από φοιτητές του ακούραστου, Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας ΔΠΘ. Εχθές, ο «ΠτΘ», βρέθηκε στην αίθουσα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Κομοτηνής, η οποία σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο φιλοξενεί την δράση που ξεκίνησε ήδη από τις 19 Μαρτίου.
 
Τεταρτοετείς φοιτητές διεξάγουν εκπαιδευτικά σενάρια με θέματα διαλεγμένα από τις διδακτικές ενότητες της σχολικής ύλης και στόχο να κάνουν τα παιδιά να αγαπήσουν το διάβασμα και να προβληματιστούν για κοινωνικά ζητήματα. Τα οφέλη που αποκομίζουν φοιτητές και μαθητές σαφώς και είναι αναρίθμητα, με τους μεν να κερδίζουν σε διδακτική εμπειρία και τους δε να μαθαίνουν να αγαπούν το βιβλίο με τρόπο βιωματικό, μέσα από το παιχνίδι.
 
 Η ιδέα γεννήθηκε λίγα χρόνια πριν από την, πάντα δραστήρια, Κοσμητόρισσα της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών, κ. Ζωής Γαβριηλίδου, στο πλαίσιο του μαθήματος «Δημιουργική Γραφή και Αναγνωστικές εμψυχώσεις». Πλέον η «σκυτάλη» έχει παραδοθεί στον φιλόλογο και μέλος ΕΔΙΠ του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας ΔΠΘ, κ. Σπύρο Κιοσσέ. 

Σπύρος Κιοσσές «Στόχος μας είναι να αναζητούν τα παιδιά την ανάγνωση, ανεξάρτητα με το τι θα ασχοληθούν στη ζωή τους» 

Την αναγκαιότητα να δίνεται στους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς η δυνατότητα να προσεγγίζουν την διδασκαλία της λογοτεχνίας όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά και βιωματικά, προέβαλλε λίγη ώρα πριν την έναρξη της αναγνωστικής εμψύχωσης ο κ. Κιοσσές.
 

Στόχος του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας, εξάλλου, είναι αφενός να απολαύσουν τη χαρά της ανάγνωσης φοιτητές και μαθητές, αφετέρου να αναζητούν τη χαρά της ανάγνωσης καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής τους, με ό,τι και αν ασχοληθούν. 

Μία μοναδική εμπειρία για φοιτητές και μαθητές

Στον χώρο της βιβλιοθήκης μιλήσαμε με φοιτητές του ΤΕΦ, τους κ.κ. Νεκτάριο Μουρδικούδη, Βλασία Παπαμιχαήλ, Ειρήνη Λιάπη, Ηλιάνα Σαρδανίδου, Θεοπούλα Σαββίδου, Εύα Χατζηγεωργίου και Μαρία Χάιδη, οι οποίοι εξήγησαν πως η εμπειρία τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε ανοικτό διάλογο με μαθητές. Ξεπερνώντας τα όρια της παραδοσιακής διδασκαλίας και αναπτύσσοντας ποικίλες δραστηριότητες με τη χρήση της νέας τεχνολογίας, τους σύστησαν έναν νέο καλό φίλο, το βιβλίο, αναδεικνύοντας, ταυτόχρονα, με κατανοητό τρόπο σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα.
 

«Όχι μόνο είδαμε τη σύγχρονη όψη μιας βιβλιοθήκης, αλλά εξετάσαμε και ένα φλέγον ζήτημα της εποχής, τον ρατσισμό, μια έννοια που καθημερινά ακούμε μα οι περισσότεροι  την αγνοούν», αποτίμησε ως αποτέλεσμα της αναγνωστικής εμψύχωσης ο κ. Νεκτάριος Μουρδικούδης. Ο ίδιος, ελπίζει μέσω της αναγνωστικής εμψύχωσης να συντελέστηκε μία αλλαγή στο τρόπο σκέψης των μαθητών.
 
«Πιστεύω πως σήμερα έγινε μία σημαντική προσπάθεια», συμπλήρωσε με τη σειρά της η κ. Ειρήνη Λιάπη, εξηγώντας πως κατά τη διάρκεια ενός διώρου προβλήθηκαν βίντεο και μελετήθηκαν κείμενα πάνω στα οποία αναπτύχθηκε διάλογος και ανταλλαγή απόψεων. Τα παιδιά ανέφεραν περιστατικά από την καθημερινή τους ζωή, συνέχισε η ίδια, κάνοντας φανερό πως σίγουρα οι μαθητές μπήκαν σε σκέψεις.
 
Οι όποιες δυσκολίες εν τέλει ξεπεράστηκαν, κατέληξε, τον λόγο παίρνοντας η κ. Βλασία Παπαμιχαήλ, ενώ οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συμμετοχή από όλους ανεξαιρέτως!

 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.