Η δημιουργική μάθηση μέσα από τη βιωματική εμπειρία

20.03.2018 11:45

Κώστας Μαρκενδούδης

Γιορτή Επιστημών στο φροντιστήριο 2001-Ορόσημο

Δείτε περισσότερα στο: http://www.paratiritis-news.gr/

Μια γιορτή αφιερωμένη στις επιστήμες διοργάνωσε το φροντιστήριο 2001-Ορόσημο, το Σάββατο 17 Μαρτίου. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με θεωρητικές και θετικές επιστήμες με τρόπο διασκεδαστικό και συναρπαστικό μέσα από πειράματα και παιχνίδια.  Η Γιορτή των επιστημών είχε σκοπό να οδηγήσει τους μαθητές από τη θεωρία στην πράξη αλλά ταυτόχρονα να τους βοηθήσει να επιλέξουν την επιστήμη που θα σπουδάσουν. Συγκεκριμένα , η ομάδα Φυσικοχημικών του φροντιστηρίου παρουσίασε πειράματα πάνω σε όσα διδάχθηκαν θεωρητικά οι μαθητές. Η ομάδα Φιλολόγων ετοίμασε Δωμάτιο-  Απόδρασης με Λεξικογραφικούς γρίφους και Γλωσσικά Παιχνίδια. Τέλος, η ομάδα Μαθηματικών έλυσε με τους μαθητές μαθηματικούς γρίφους και έπαιξε παιχνίδια ευφυΐας. 

Από την θεωρία στην πράξη… 

Ο κ. Σάκης Λιπορδέζης, μαθηματικός και ιδρυτής του φροντιστηρίου, μιλώντας στον «ΠτΘ», για αυτή την εκδήλωση τόνισε ότι «ο βασικότερος μας στόχος είναι να βάλουμε τα παιδιά από τη διαδικασία της σκέψης, στην πράξη» καθώς όπως εκτίμησε «σε αυτήν τη διαδικασία, από την πράξη στην σκέψη, υπάρχει η εγγενείς δυσκολία, εκεί  δοκιμάζεται και νοητικά ο άνθρωπος».
 


Περιγράφοντας τις δράσεις που εκτυλίχτηκαν κατά τη γιορτή επιστημών του φροντιστηρίου ο ίδιος σημείωσε πως «αυτή την στιγμή στο φροντιστήριο  γίνονται πειράματα φυσικής, χημείας και βιολογίας, αυτά που έμαθαν τα παιδιά με κανόνες και αναρωτιούνται πού θα τους χρειαστούν, θα τους δείξουν τώρα οι καθηγητές ζωντανά με πειράματα, πού θα τους είναι χρήσιμα». Δράση διόλου τυχαία αφού σύμφωνα με τον κ. Λιπορδέζη «η γνώση παίρνει άλλη διάσταση όταν είναι προ οφθαλμών στο πείραμα. Αυτό  αν και το ξέρουν όλοι, τα εργαστήρια στα σχολεία είναι κλειδωμένα».
 


«Είναι ένα όραμα που είχα από τα παιδικά μου χρόνια και  καταφέρνω να το πραγματοποιήσω» συνέχισε ο ίδιος για να συμπληρώσει  πως στις θεωρητικές επιστήμες «η ομάδα φιλολόγων φτιάχνει λεξικογραφικούς γρίφους και παιχνίδια, ώστε μέσα από το λεξιλόγιο οι μαθητές να ανακαλύψουν σχηματισμούς λέξεων, συνώνυμων, ανώνυμων. Ακόμα τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τη μυκηναϊκή γραφή και με τη γραφή Braille». 

«Όταν κάνεις κάτι που αγαπάς και ερωτεύεσαι, έχεις περισσότερες πιθανότητες να πετύχεις...» 

Τέλος αναφορικά με το ποια περιμένει να είναι η αντίδραση των παιδιών, ο κ. Λιπορδέζης επεσήμανε ότι «όπως είδαμε και από τις πρόβες είναι διασκεδαστικό, απολαυστικό και σου αφήνει μια μεγάλη ικανοποίηση. Βλέποντας που χρειάζονται όλα αυτά που μαθαίνουμε, νοηματοδοτείται ο σκοπός της εκπαίδευσης. Μπορεί κάθε παιδί να ανακαλύψει κάτι που θα του κάνει “κλικ”, για να θελήσει να το σπουδάσει, να βρει κάτι που αγαπά . Όταν κάνεις κάτι που αγαπάς και ερωτεύεσαι, έχεις περισσότερες πιθανότητες να πετύχεις. Αυτή η δράση θα επεκταθεί και θα θεσμοθετηθεί , γιατί πιστεύω ότι το ενδιαφέρον θα είναι τέτοιο ώστε να γίνεται συχνά».                

ΓΝΩΜΕΣ

DUTH CORNER

Magazine