Οριακα επιβιωνουν οι βενζινοπωλες της Ροδοπης

Στην Κομοτηνή βρέθηκε ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ Γιώργος Ασμάτογλου, παρουσιάζοντας προτάσεις για να ανακάμψει ο κλάδος - Την πίτα τους έκοψαν οι βενζινοπώλες της Ροδόπης

Με ιδιαίτερα μελανά χρώματα περιέγραψε τη δεινή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι βενζινοπώλες τόσο της Ροδόπης όσο και όλης της χώρας ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) κ. Γιώργος Ασμάτογλου από την Κομοτηνή, όπου βρέθηκε το βράδυ της Τετάρτης 21 Φεβρουαρίου κατά την κοπή πίτας του Συνδέσμου Βενζινοπωλών Νομού Ροδόπης. 

Ο κ. Ασμάτογλου, που χαρακτήρισε τη φετινή χρονιά ως τη χειρότερη που έχουν περάσει οι βενζινοπώλες, τόνισε την ανάγκη καταπολέμησης του παρεμπορίου, που θεωρεί ότι υφίσταται ακόμα και σήμερα στα καύσιμα, καθώς και πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού που θεωρεί ότι ασκούνται από νέα πρατήρια που ανοίγουν, αλλά και της ανάσχεσης της «διαρροής» καταναλωτών στη γειτονική Βουλγαρία για φτηνότερα καύσιμα.
 
Αυτό θεωρεί πως μπορεί να γίνει με κίνητρα για την περιοχή, με μείωση των ειδικών φόρων, ενώ μίλησε και για χαλάρωση της υποχρέωσης κίνησης των φορτηγών στην Εγνατία, που πλήττει τους βενζινοπώλες. 

Μεγαλύτερο πρόβλημα η Βουλγαρία 

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ροδόπης κ. Χρήστος Ταπατζάς έκανε έναν απολογισμό της προηγούμενης χρονιάς, ανταλλάσσοντας απόψεις και ιδέες με τους συναδέρφους του.
 
Τα προβλήματα ήταν και παραμένουν μεγάλα, σημείωσε, με το κυριότερο να ήταν και να παραμένει η γειτονική Βουλγαρία, όπου οι χαμηλές τιμές έχουν οδηγήσει πολλούς καταναλωτές εκεί, με τους τοπικούς βενζινοπώλες να μην μπορούν να τους ανταγωνιστούν.
 
Αυτό συνδέεται και με την υψηλή φορολογία στο καύσιμο, με αποτέλεσμα να περνούν δύσκολες στιγμές σαν κλάδος, παρόλο που το κλείσιμο πρατηρίων φαίνεται να έχει ανασχεθεί, και να υπάρχει άνοιγμα και νέων πρατηρίων.
 
 

Συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού βλέπει ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ 

Αυτό όμως έχει δύο παραμέτρους, σημείωσε ο κ. Ασμάτογλου, ο οποίος σημείωσε πως τα πρατήρια που κλείνουν, είναι αυτά που λειτουργούν υπό συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού. «Αντίθετα υπάρχουν πρατήρια που ανοίγουν και λειτουργούν υπό συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, γιατί αν θελήσουμε να βάλουμε το μαχαίρι στο κόκκαλο, θα πρέπει να θεραπεύσουμε αυτό που πρέπει να λέγεται παρεμπόριο, φοροδιαφυγή και ‘λαθρεμπόριο’» σημείωσε χαρακτηριστικά.
 
Πάντως αυτό που θεωρεί απολύτως απαραίτητο είναι να υπάρξει πολιτική βούληση για να στηριχθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες σε όλη τη χώρα, και ειδικότερα στη Θράκη, βάλλονται από την κατάσταση που υπάρχει στο φορολογικό κομμάτι, τους υψηλούς ειδικούς φόρους κατανάλωσης για την Ελλάδα, την ώρα μάλιστα που η γειτονική χώρα έχει αρκετά χαμηλότερους.
 
Αποτέλεσμα είναι να «διώχνονται» όλοι οι καταναλωτές από την περιοχή, για να προμηθευτούν βενζίνη, αλλά και ξύλα και άλλα προϊόντα.
 
Επάνω από αυτό το πρόβλημα θα πρέπει να σκύψει το κράτος, αν θέλει πράγματι να επιβιώσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εκτός και αν μας έχουν για κλείσιμο, οπότε θα μπορέσουν να βάλουν και άλλους φόρους» ανέφερε σκωπτικά. 

Κίνητρα για τη Θράκη 

Η Ομοσπονδία έχει καταθέσει τις προτάσεις της για όλη τη χώρα αλλά και την περιοχή μας, εκφράζοντας την άποψη πως θα πρέπει να υπάρξει χαλάρωση της υποχρεωτικής κίνησης των φορτηγών από την Εγνατία, αλλά και την ανάσχεση της μετάβασης στη γείτονα για καύσιμα.
 
Αυτό μπορεί να γίνει είτε τοπικά με διάφορα κίνητρα για βενζινοπώλες και καταναλωτές, και αν αυτό δεν γίνεται, θα πρέπει να μειωθούν οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης, ώστε να μείνουν οι πολίτες στην περιοχή.
 
«Οι φόροι που εισπράττονται από τα πρατήρια καυσίμου δεν είναι έμμεσοι, είναι άμεσοι και θα πρέπει οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης να μειωθούν» ανέφερε ο κ. Ασμάτογλου μιας και έχουν φέρει τη χώρα μας τρίτη στην Ευρώπη σε τιμή.
 
Και αυτό σε μια δοκιμαζόμενη χώρα, στην οποία η κατάσταση των πολιτών, μετά από 8 χρόνια μνημονίων, είναι δεινή, κάτι που φαίνεται από την μείωση της κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης.
 
«Το πετρέλαιο θέρμανσης φέτος ήταν σχεδόν στα ίδια χρήματα με την περυσινή χρονιά, όμως στους Έλληνες καταναλωτές φαινόταν ακριβότερο, γιατί βρίσκονται σε χειρότερη οικονομική κατάσταση από πέρυσι» για αυτό και η κατανάλωση καταγράφει μείωση της τάξης του 35%, ενώ μείωση δείχνει και η κατανάλωση βενζίνης.
 
«Είναι η χειρότερη χρονιά που έχουμε περάσει σε όλη την τελευταία περίοδο. Είμαστε τα όρια μας. Η φορολογία είναι υψηλή, το ασφαλιστικό είναι μεγάλο κομμάτι και δεν είναι δίκαιο, άρα όλα αυτά οδηγούν σε ένα κλείσιμο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αυτών που όλοι λένε ότι είναι η ραχοκοκκαλιά της οικονομίας, όμως επί του πρακτέου δεν κάνουν τίποτα» επεσήμανε ο ίδιος.
 
Άλλες προτάσεις για την περιοχή είναι οι αποδείξεις που κόβονται στη Ροδόπη να είναι φορολογητέα ύλη απαλλασσόμενη κατά 100%, οι έλεγχοι στα παραστατικά και αν έχει πληρωθεί ο ΦΠΑ από γειτονικές χώρες, έλεγχοι σε φορτηγά που εισέρχονται από την Τουρκία ώστε να διαπιστώνεται πόσα λίτρα έχουν στο ρεζερβουάρ και να πάρει το κράτος τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, αλλά και να χαλαρώσει το μέτρο της αποκλειστικής κίνησης στις εθνικές οδούς.

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.