Γιωργος Τζιουβαρας «Αγαπαμε την γυναικα με ολες τις εννοιες»

Με αφορμή τη σημερινή εμφάνιση των Opera Chaotique στη Λέσχη Κομοτηναίων - «Δεν μας ενδιαφέρουν οι τάσεις»

Η επιστροφή των Opera Chaotique στην Κομοτηνή, σήμερα, Πέμπτη 18 Ιανουαρίου, στη Λέσχη Κομοτηναίων, όπου θα παρουσιάσουν τη νέα τους παράσταση με τίτλο «Γυναίκες που άλλαξαν τον κόσμο» αποτέλεσε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την επιστροφή του tenorman τους, Γιώργου Τζιουβάρα, στα ερτζιανά του «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» .
 
Δύο χρόνια μετά την πρώτη μας ραδιοφωνική συνομιλία, και επτά περίπου χρόνια «χαοτικών» όπως τις χαρακτηρίζουν και οι ίδιοι οι Opera Chaotique, Γιώργος Τζιουβάρας και Χρήστος Κουτσογιάννης, παραστάσεων, ο Γιώργος Τζιουβάρας, μίλησε για τη νέα παράσταση, την ενασχόλησή τους με το γυναικείο φύλο, την έρευνα πίσω από αυτές,  την δυσκολία της πρωτοτυπίας και φυσικά τα επόμενα βήματά τους.
 
Ο λόγος στον ίδιο…
 
ΠτΘ: Μετά από την πρώτη σας εμφάνιση στην Κομοτηνή το 2015 και ακολούθως στο Φεστιβάλ Φαναρίου,  επιστρέφετε με τη νέα σας παράσταση, η οποία είναι αφιερωμένη στις γυναίκες που άλλαξαν τον κόσμο. Πώς αποφασίσατε δυο άντρες να ασχοληθείτε με το γυναικείο φύλο;
Γ.Τ.:
Είμαστε φεμινιστές. Εμείς αγαπάμε τη γυναίκα με όλες τις έννοιες. Αποφασίσαμε λοιπόν να ασχοληθούμε και να φτιάξουμε ένα μουσικό άλμπουμ αφιερωμένο στις γυναίκες που έχουν επηρεάσει όλους τους καλλιτέχνες του παρελθόντος. Ασχοληθήκαμε δηλαδή με τις μούσες των καταραμένων καλλιτεχνών, γιατί πάντα πιστεύαμε ότι είναι άδικο μέσα σε όλους τους αιώνες, να υπάρχουν τόσες πολλές γυναίκες, οι οποίες έχουν προσφέρει -και καλλιτεχνικά- αλλά να μην είναι γνωστές και να μην αναγνωρίζονται. Μέχρι το 1950-1960 η γυναίκα ήταν πάντα υποδεέστερη και με πολύ αγώνα κατάφερε να ξαναέρθει στο προσκήνιο. Βγάζουμε στην επιφάνεια λοιπόν  πάρα πολλές γυναίκες που είναι «άγνωστες», ειδικά στην Ελλάδα, αλλά έχουν πάρα πολύ σημαντικό έργο, κυρίως καλλιτεχνικό. 

«Στην παράσταση μιλάμε για τις γυναίκες της καθημερινότητας, τις πεθερές, για τη μάνα, γυναίκες που είναι σύμβολο για τη ζωή» 

ΠτΘ: Δώστε μας κάποια τέτοια παραδείγματα γυναικών;
Γ.Τ.:
Οι γυναίκες που λίγο πολύ δραστηριοποιούνται σε άλλους τομείς, κοινωνικούς, πολιτικού, κλπ, είναι σχετικά γνωστές όλες. Εμείς αναφερόμαστε και σε αυτές, όπως η Ίντιρα Γκάντι, η Νταϊάνα, κ.α., αλλά και σε γυναίκες όπως η Νίνα Σιμόν, η οποία ναι μεν είναι πολύ γνωστή για τη μουσική της, αλλά είναι και πολύ γνωστή για τη δράση της, για παράδειγμα για τα δικαιώματα των γυναικών και των έγχρωμων.  Είναι μια γυναίκα αγωνίστρια  κι όχι απλά μια μουσικός, γεγονός που, ενδεχομένως, ο πολύ κόσμος δεν το γνωρίζει. Ασχολούμαστε επίσης με την Καμίλ Κλοντέλ, που είναι μια πολύ γνωστή γλύπτρια, και μία από τις πρώτες γυναίκες που το έργο της αναγνωρίστηκε διεθνώς. Μιλάμε επίσης και για τις γυναίκες της καθημερινότητας, τις πεθερές, για τη μάνα, γυναίκες που είναι επίσης σύμβολο για τη ζωή. Η γυναίκα μας επηρεάζει ως μούσα. Έπειτα μας απασχολεί γενικότερα ο έρωτας και μας εμπνέει περισσότερο από κάθε τι άλλο, σε συνδυασμό με τον θάνατο, την κοινωνία κ.α. όλα αυτά σε ένα χιουμοριστικό πλαίσιο.
 
ΠτΘ: Πίσω από όλες αυτές τις γυναίκες, υπάρχει μία ιστορία. Μία ιστορία την οποία για να την καταγράψετε διεξάγεται πρώτα έρευνα. Πώς ακριβώς δουλεύετε για το στήσιμο μίας παράστασης λοιπόν;
Γ.Τ.:
Υπάρχει μια μεγάλη έρευνα για τη ζωή τους. Βέβαια είναι πολύ δύσκολο στις περιπτώσεις γυναικών που δεν γνωρίζουμε. Για παράδειγμα η Σουζάν Βαλαντόν, η οποία είναι μια άγνωστη γυναίκα στην Ελλάδα. Ήταν ζωγράφος, και μούσα πολλών ζωγράφων, την περίοδο του 1930 στο Παρίσι. Κάναμε μεγάλη έρευνα, διαβάζοντας πάρα πολλά βιβλία και ιστορικά ντοκουμέντα κλπ. Πιστεύουμε ότι αυτή ήταν μια περίοδος που επηρέασε και την μετέπειτα εξέλιξη της τέχνης, δηλαδή όλη αυτή η περίοδος με τον Πικάσο, τον Μοντιλιάνι, τον Βαν Γκογκ,  συνετέλεσε σε μία τεράστια αλλαγή και στην μουσική. Τα πράγματα τότε άλλαξαν ραγδαία .  Έτσι και πολλές γυναίκες, όπως η Μαρί Κιουρί για παράδειγμα, ήταν μια γυναίκα που δύσκολα μπορούσε να πάρει αναγνώριση, παρόλα αυτά βρήκε το δρόμο. Επίσης η γυναίκα του Αϊνστάιν. Όλες σημαντικές μορφές του 20ου αιώνα.
 

ΠτΘ: Υπάρχει κάποια Ελληνίδα, στις γυναίκες με τις οποίες ασχολείστε στην παράσταση;
Γ.Τ.:
Είναι πολλές οι ελληνίδες που είναι διάσημες για όλα αυτά που έχουν προσφέρει, όπως είναι η Μαρία Κάλλας, η Μελίνα Μερκούρη. Αναφέρουμε και θα διαβάσουμε επίσης και κάποιο ποίημα της Κατερίνας Γώγου, που έχει μία πολύ σημαντική προσφορά και πορεία.   

«Είναι δύσκολο να κάνεις πάντα κάτι original» 

ΠτΘ: Στην προγενέστερη συνέντευξή μας, είχατε αναφερθεί στην ευτυχία που σας δίνει η πρωτοτυπία των Opera Chaotique. Επτά χρόνια μετά τη δημιουργία του συγκροτήματος, που θα μπορούσε να πει κανείς ότι κάνετε κάτι «εξειδικευμένο» θεωρείτε ότι είναι δύσκολο να διατηρήσετε την πρωτοτυπία σας;
Γ.Τ.:
Δεν το σκεφτόμαστε ακριβώς έτσι, με την έννοια ότι εμείς κάνουμε απλά ό,τι μας βγαίνει. Έτσι κι αλλιώς βγαίνουν τόσα χιλιάδες πράγματα, τόσες πολλές καινούργιες μπάντες. Ωστόσο με την έρευνα που κάνουμε και όλα αυτά που βλέπουμε, προσπαθούμε πάντα να μην είμαστε ίδιοι με αυτά που παρουσιάζονται, με τις υφιστάμενες τάσεις. Δεν μας ενδιαφέρουν οι τάσεις. Μας ενδιαφέρει φυσικά να αρέσουμε, ωστόσο ακριβώς αυτό είναι και το δύσκολο, το να κάνεις πάντα κάτι original.

Από την Κομοτηνή στην Αμερική με «όχημα» τις «μούσες των καταραμένων καλλιτεχνών» 

ΠτΘ: Τι περιλαμβάνει η νέα σας δισκογραφική δουλειά και τι υπάρχει στα μελλοντικά σχέδιά σας;
Γ.Τ.:
Η νέα μας δισκογραφική δουλειά λέγεται «Οι μούσες των καταραμένων καλλιτεχνών». Επίσημα κυκλοφορεί τον Φεβρουάριο, από μια νέα δισκογραφική εταιρεία που θα δραστηριοποιηθεί  και πάνω σε αυτή τη δουλειά έχουμε βασίσει και το φετινό μας σόου. Σε ό,τι αφορά τα επόμενα σχέδια μας, θα ταξιδέψουμε αυτή την παράσταση στη Γερμανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο και έπειτα, θα επαναλάβουμε την παράσταση που κάναμε με την Νίνα Λοτσάρη στο Φεστιβάλ Αθηνών και στην Αμερική. Αυτά μεταξύ άλλων σχεδίων που δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.