Ο Αυγουστος Κορτω παρουσιασε την «Ρενα» στην Κομοτηνη

Kαλεσμένος των βιβλιοχαρτοπωλείων «Βαφειάδης»

Σαν την Αλίκη όταν πέφτει μέσα στην τρύπα που την οδηγεί στην χώρα των θαυμάτων, η Ρένα, ο κεντρικός χαρακτήρας του νέου μυθιστορήματος του Αύγουστου Κορτώ, «πέφτει απότομα σε μία τρύπα – όσο απότομη και σύντομη είναι η ζωή – και ίσα που προλαβαίνει να δει τα θαυμαστά πράγματα που υπάρχουν στα τοιχώματά της, τα οποία ωστόσο πολλές φορές είναι κοφτερά και πληγώνεται και φυσικά μοιραία την περιμένει κάτω το μαύρο της τέλος».
 
Την περιγραφή αυτή διάλεξε ο αγαπημένος συγγραφέας μικρών και μεγάλων Αύγουστος Κορτώ, για να περιγράψει την Ρένα, τον κεντρικό χαρακτήρα του ομώνυμου βιβλίου του που παρουσιάστηκε το απόγευμα της Πέμπτης στο Art Cafe Βαρόσι, από το Βιβλιοχαρτοπωλεία «Βαφειάδης».
 

Η πορνεία στην Ελλάδα στη δεκαετία του ’30, καθώς και όλα τα ιστορικά γεγονότα που σημάδεψαν την αριστερά στην Ελλάδα, η εξορία και ο έρωτας διατρέχουν τις σελίδες του νέου του μυθιστορήματος, για το οποίο μίλησε ο ίδιος ενώπιον πολυπληθούς κοινού που  γέμισε στην κυριολεξία το «Βαρόσι».
 
Άλλωστε, όπως υπογράμμισε κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του, λόγω της πολύ πρόσφατης έκδοσής του, και ο ίδιος βρίσκεται στο στάδιο της κατανόησης των όσων μέσα περιγράφει, ιστοριών και μυθιστοριών, καθότι, όπως ξεκαθάρισε, δεν πρόκειται για ένα ιστορικό μυθιστόρημα.
 

Μέσα από τις αφηγήσεις της Ρένας, μίας πόρνης που έχει πατήσει τα 100 και εξιστορεί τα προαναφερθέντα, διατρέχοντας τη ζωή της, σε έναν ανώνυμο αφηγητή,  τη θέση του οποίου λαμβάνει  ο κάθε  αναγνώστης.
 
«Κομμάτια της ιστορίας της Ρένας προϋπήρχαν. Μικρές ψηφίδες που συνέθεταν μία εικόνα που πήρε την τελική της μορφή έναν χρόνο πριν, όταν ξεκίνησα το γράψιμο» είπε ο ίδιος, ξεκινώντας από τις παιδικές του αναμνήσεις και την απαγόρευση από τους γονείς του να επισκεφθεί τα Λαδάδικα στην Θεσσαλονίκη, φτάνοντας ως και την Αθήνα. Σκιαγραφώντας ωστόσο τον κόσμο της νύχτας και της πορνείας μέσα και από βιβλία όπως του Γιώργου Χρονά, τις αφηγήσεις του Κώστα Ταχτσή, ταινίες και τραγούδια, όπως εκμυστηρεύτηκε.
 

Ένα μυθιστόρημα λιγότερο «προσωπικό» για τον ίδιο, σε σχέση με τα προηγούμενά του, με δικά του ωστόσο στοιχεία «κεντημένα πάνω στο υφάδι μιας άλλης ζωής, μιας άλλης ιστορίας», όπως απάντησε ερωτηθείς για την επιλογή του αυτή.
 
Με τη συζήτηση που ακολούθησε να καταλήγει στον έρωτα και την κινητήριο δύναμή του, έχοντας ωστόσο προηγουμένως θίξει καίρια ζητήματα όπως αυτό της πορνείας που πραγματεύεται το μυθιστόρημα. 

«Αυτό που χρειάζονται οι πρόσφυγες είναι πολιτείες άξιες του όρου δημοκρατία» 

«Οτιδήποτε ιστορικής σημασίας συμβαίνει, όπως το trafficking που έχει προκύψει ως απόρροια του προσφυγικού – μεταναστευτικού δεν μπορείς να το “πιάσεις” όταν είναι ακόμα νωπό. Οποιοσδήποτε προσπαθήσει να αναμετρηθεί με το ζήτημα αυτό, συγγραφικά, κινηματογραφικά κ.ο.κ. θα φάει τα μούτρα του, διότι δεν υπάρχει η απόσταση του χρόνου που του επιτρέπει να το δει καθαρά» είπε ο ίδιος ερωτηθείς σχετικά με την επιλογή να ασχοληθεί με τη δεκαετία του ’30.
 

«Με τον ίδιο τρόπο που δεν μπορούσαν τη δεκαετία του ’30 να γραφτούν εύκολα βιβλία για την εκείνη την εποχή, με τον ίδιο τρόπο δεν μπορεί αυτό να γίνει και για τη σημερινή κατάσταση. Κατανοώ φυσικά ότι υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που προσπαθούν να τραβήξουν τα φώτα της δημοσιότητας στο προσφυγικό με αγαθές προθέσεις φυσικά, αλλά θεωρώ ότι είναι πολύ εύκολο να πληγώσεις περισσότερο ανθρώπους ήδη καταστρεμμένους» συνέχισε για να επισημάνει πως αυτό που χρειάζονται οι άνθρωποι αυτοί «είναι πολιτείες που να στέκονται άξιες του όρου δημοκρατία, προσφέροντάς τους την προστασία που χρειάζονται».
 
Μία παρουσίαση διαφορετική σε σχέση με τις προηγούμενες παρουσιάσεις του συγγραφέα στην Κομοτηνή, με κοινό ωστόσο στοιχείο την αγάπη του κοινού στο πρόσωπο του συγγραφέα και τα γραπτά του.
 
Με την Κομοτηνή να αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά «Κορτική». 

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.