Παιδικες χαρες

Και παιδικές και ενηλίκων θλίψεις - Ή αλλιώς : Γιατί κανείς δε νοιάστηκε…

Στις πόλεις, στα χωριά, στις γειτονιές, υπήρχαν παιδικές χαρές…
Το ίδιο και στην πόλη μου. Και στη γειτονιά μου. Που γεμίζανε πιτσιρίκια. Που γεμίζανε γονείς. Που γεμίζανε γιαγιάδες και παππούδες. Που γεμίζανε γέλια και φωνές. Πλέον σιωπή ! Οι περισσότερες παιδικές χαρές, τόπος συνάντησης μικρών και μεγάλων, με το πρώτο χαμόγελο της άνοιξης, ξηλώθηκαν. Μια απέραντη θλίψη! Κυρίως για τα πιτσιρίκια… Αλλά και για τις μανάδες τους. Που η παιδική χαρά του παιδιού τους αποτελούσε ίσως και τόπο κοινωνικοποίησής τους. Που ενδεχόμενα αυτές οι μανάδες σήμερα, να είναι άνεργες. Γιατί και η ανεργία και η μερική απασχόληση, κυρίως είναι γένους θηλυκού.
 
Οι παιδικές χαρές ξηλώθηκαν. Διαμαρτύρονται οι γονείς από την Αετοκορυφή. Και με το δίκιο τους. Και όσο η Άνοιξη προχωρά, και από άλλα χωριά, και από άλλες γειτονιές. Δεν έχουν πιστοποίηση ασφαλούς λειτουργίας. Δεν παρέχουν ασφάλεια. Και ουδείς φρόντισε να υπάρχει ασφάλεια. Γιατί δεν υπάρχουν χρήματα για την πιστοποίησή τους. Έτσι ξηλώθηκαν. Θα συντηρηθούν και θα επανατοποθετηθούν. Χωρίς ορατό χρονικό σημείο… Ίσως όταν τα σημερινά πιτσιρίκια, πάνε στο λύκειο ! Κάποιες έμειναν. Ευτυχώς !
 
Δεν είναι ασφαλείς οι παιδικές χαρές. Θαρρείς και παρέχει ασφάλεια ο απλός περίπατος στους δρόμους της πόλης. Θαρρείς και παρέχει ασφάλεια ένα μικρό παιδί ή ένας ενήλικας, να κάνει ποδήλατο στον ποδηλατόδρομο. Που κινδυνεύουν (-ουμε), από τις επιθέσεις αδέσποτων σκυλιών. Μέρα παρά μέρα, ο τοπικός τύπος με φωτογραφίες συμπολιτών, με δαγκωμένα οπίσθια και φαγωμένες γάμπες.
 
Δεν είναι ασφαλείς οι παιδικές χαρές. Θαρρείς και είναι ασφαλής ο μισθός του νέου ανθρώπου να δουλεύει οκτάωρο και να παίρνει 510,93 ευρώ (μικτά)! Μια θλίψη!
 
Μια θλίψη! Όχι μόνο για τις ξηλωμένες παιδικές χαρές. Αλλά εξαιτίας και αυτών… Γιατί τα πιτσιρίκια είναι βέβαιο, δε φταίνε. Σε τίποτα. Γιατί ένας Νόμος από το 2009 ορίζει ότι πρέπει να έχουν πιστοποίηση ασφαλούς λειτουργίας. Η εφαρμογή της διάταξης μέχρι το 2013 ανεστάλη. Και κανείς δε φρόντισε να ανασταλεί και πάλι. Γιατί κανείς δε νοιάστηκε… Κυρίως από την Πολιτεία!
 
Όπου κάποιος νοιάζεται θεσπίζονται διατάξεις. Δίκαιες και άδικες. Ηθικές και μη ηθικές. Άλλωστε η φιλοσοφία του δικαίου δεν έχει απαντήσει στο απλούστερο (;) των ερωτημάτων: Αν δηλαδή το νόμιμο είναι και ηθικό. Διαχρονικό ερώτημα….
 
Υπερπλήρες το νομοθετικό μας οπλοστάσιο από διατάξεις νόμιμες μεν αμφιβόλου ηθικού ερείσματος δε. Που κατά προφανή παραβίαση του Συντάγματος, παρεμβάλλονται σε άσχετα νομοσχέδια. Χρόνια τώρα. Και πριν και σήμερα. Ο κάθε νομικός γνωρίζει ότι όταν ο Νόμος φέρει τον τίτλο «Νόμος τάδε και άλλες διατάξεις», στις «άλλες διατάξεις» περιλαμβάνονται ρυθμίσεις αμφιβόλου ηθικού ερείσματος. Γιατί γι’ αυτές τις διατάξεις κάποιοι ή ακόμη και κάποιος «νοιάστηκε».
 
Απολύτως ενδεικτικά και από το παρελθόν : Με τις διατάξεις των άρθρων 24 και 25 του Ν. 3728/18.12.2008 « Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς και άλλες διατάξεις», μεταφέρθηκε προσωπικό από συνεταιριστικές οργανώσεις, στην Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονίας και Θράκης[1]. Γιατί κάποιος (στην κυριολεξία) νοιάστηκε.
 
Απολύτως ενδεικτικά και από το πολύ πρόσφατο παρελθόν : Με το άρθρο 47 του Νόμου 4440/2.12.2016 (ΦΕΚ Α 224 2.12.2016) « Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, υποχρεώσεις των προσώπων που διορίζονται στις θέσεις των άρθρων 6 και 8 του N. 4369/2016, ασυμβίβαστα και πρόληψη των περιπτώσεων σύγκρουσης συμφερόντων και λοιπές διατάξεις» παρασχέθηκε η δυνατότητα στο Ελληνικό Δημόσιο να μπορεί να παραιτηθεί από τα ένδικα μέσα (έφεση ή αναίρεση), μόνον όμως εάν η έφεση ή η αναίρεση στρέφεται κατά αποφάσεως που αφορά δικαιωθέντες εργαζόμενους του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ή εργαζόμενους σε φορείς που εποπτεύονται από αυτό[2]. Δηλαδή η διάταξη δεν αφορά δικαιωθέντες εργαζόμενους στο Υπουργείο λ.χ. Ανάπτυξης ή Υγείας. Γιατί κάποιοι, για συγκεκριμένους, νοιάστηκαν.
Επίσης και από το πάρα πολύ πρόσφατο παρελθόν (προπαραμονή Χριστουγέννων): Με το άρθρο 51 του Νόμου 4447/23.12.2016 «Χωρικός σχεδιασμός – Βιώσιμη ανάπτυξη και άλλες διατάξεις »  απολύτως συγκεκριμένα τρία σωματεία, (Σύλλογος Κρητών Ελληνικού «Ο Ψηλορείτης», β) Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας και γ) Ναυτικός Αθλητικός Όμιλος Ελληνικού «Ο Ιππόκαμπος ») απαλλάχθηκαν από την καταβολή βεβαιωθέντων προστίμων, τα οποία επεβλήθησαν λόγω αυθαίρετης χρήσης δημοσίου κτίσματος[3]. Απολύτως συγκεκριμένη διάταξη. Δεν αφορά τον Ορέστη από τον Βόλο, τη Μαρία από την Σπάρτη, ή τον κυρ Μήτσο από την Κομοτηνή. Όχι. Αποκλειστικά μόνο τρία σωματεία! Γιατί κάποιοι νοιάστηκαν….
Ή με το άρθρο 54 παράγραφο 5 του ιδίου ως άνω Νόμου, με το οποίο θεωρήθηκε ως νόμιμη ενέργεια, η μη άσκηση ενδίκων μέσων κατά πρωτοδίκων αποφάσεων από τα αρμόδια όργανα των Ο.Τ.Α. (ά και β ΄ βαθμού )[4]. Και ας οι πάγιες διατάξεις προβλέπουν, ότι το Ελληνικό Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ. και οι Ο.Τ.Α. πρέπει να εξαντλούν τα ένδικα μέσα. Γιατί κάποιοι (από την ΚΕΔΕ;) για την εισαγωγή αυτής της συγκεκριμένης διάταξης, νοιάστηκαν. 
 
 
Είναι προφανές ότι όλοι επιθυμούμε ασφαλείς παιδικές χαρές. Είναι περισσότερο όμως από προφανές ότι λεφτά δεν υπάρχουν, ώστε αυτές να πιστοποιηθούν ως ασφαλείς. Έτσι θα μπορούσε με νέα διάταξη να ανασταλεί και πάλι η εφαρμογή του Νόμου που θέλει πιστοποιημένες παιδικές χαρές. Για μια τέτοια όμως διάταξη, ουδείς νοιάστηκε.
 
Ούτε από την Πολιτεία  (πρωτίστως ), ούτε από την ΚΕΔΕ (δευτερευόντως).
 
Μια θλίψη! Παιδιών και ενηλίκων. Γιατί για κάποιους, ακόμη και ελάχιστους, κάποιοι νοιάζονται. Για τα πιτσιρίκια όμως όλης της χώρας, δε νοιάστηκε κανείς. Όχι προφανώς από δόλο. Από αδιαφορία! Και ίσως αυτό είναι χειρότερο…
 
Διαμαρτύρομαι! Και δεν είμαι η μόνη… Γιατί για να παραφράσω τον Καντ, όταν στοιχειώδη δικαιώματα παραβιάζονται, στοιχειώδες καθήκον των ανθρώπων είναι να διαμαρτύρονται. Και παραβιάστηκε το δικαίωμα των παιδιών να παίζουν στις παιδικές χαρές της γειτονιάς τους!
 
Διαμαρτύρομαι! Για το ελάχιστο… Για μια κούνια βρε αδερφέ… για μια τσουλήθρα…
 
Υ.Γ.: Για το μοναδικό ίσως κόσμημα της πόλης μας, το Μέγαρο Μουσικής,  νοιάζεται κανείς να λειτουργήσει; Πότε;
 

*Η Λευκή Κιοσσέ – Παυλίδου είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Νομικής Σχολής – Δικηγόρος 


[1]  Αρθρο 24 :  1. Οι εργαζόμενοι στις εταιρείες: α) Συνεταιριστική Εταιρεία Βιομηχανικής Ανάπτυξης Θράκης Α.Β.Ε. (ΣΕΒΑΘ Α.Β.Ε.) και β) Συνεταιριστική Εταιρεία Παραγωγής και Εμπορίας Κρέατος Α.Ε. (ΣΕΠΕΚ Α.Ε.), των οποίων η σύμβαση εργασίας θα λυθεί ή θα καταγγελθεί κατά τη διάρκεια της θέσης τους σε εκκαθάριση και οι οποίοι μέχρι την 31.12.2012 συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις πλήρους ή μειωμένης συνταξιοδότησης, λαμβανομένων υπόψη και των όσων ορίζονται στην παράγραφο 4 του παρόντος άρθρου, μπορούν να ενταχθούν, κατόπιν αιτήσεως τους, σε ειδικό πρόγραμμα, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης που θα συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Νομού Ξάνθης, κατά τα
οριζόμενα στο άρθρο 225 του ν. 3463/2006 (ΦΕΚ 114 Α) “εντός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος”. ( σημείωση : η εντός ” ”  φράση διαγράφηκε  με την παρ.θγ εδ.1 άρθρου 138   του Ν. 4052 (ΦΕΚ Α΄41/01.03.2012). 2…3…4..5…6. Οι δαπάνες που προκαλούνται από την εφαρμογή του ειδικού προγράμματος καλύπτονται εξ ολοκλήρου (κατά 100%) από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, σύμφωνα
με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.
΄Αρθρο 25 :  Μεταφορά υπόλοιπου προσωπικού  των εταιρειών : α) Συνεταιριστική  Εταιρεία Βιομηχανικής Ανάπτυξης  Θράκης Α.Β.Ε. (ΣΕΒΑΘ Α.Β.Ε.) και  β) Συνεταιριστική Εταιρεία Παραγωγής  και Εμπορίας Κρέατος Α.Ε. (ΣΕΠΕΚ Α.Ε.)
1. Το λοιπό, μη συμμετέχον στο ειδικό πρόγραμμα του προηγούμενου άρθρου, τακτικό προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που υπηρετεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος στις εταιρείες: α) ΣΕΒΑΘ Α.Β.Ε. και β) ΣΕΠΕΚ Α.Ε., δύναται να μεταφέρεται με την ίδια σχέση εργασίας αποκλειστικά στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κατόπιν αιτήσεως του.
2…. 3…4. Το μεταφερόμενο προσωπικό εντάσσεται σε μισθολογικά κλιμάκια της οικείας εκπαιδευτικής βαθμίδας με βάση το συνολικό χρόνο υπηρεσίας που διανύθηκε στην καθεμία από τις δύο εταιρείες.5….6. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται και για το προσωπικό των ανωτέρω εταιρειών, του οποίου η σύμβαση έχει ήδη καταγγελθεί, λόγω της θέσης των ανωτέρω εταιρειών σε εκκαθάριση.
 
[2] Άρθρο 47 : « Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, και ύστερα από γνώμη της Επιτροπής της παρ. 1 περίπτωση β` του άρθρου 6 του Ν. 3086/2002 (Α` 324), το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να παραιτηθεί από την άσκηση ενδίκων μέσων ή από ήδη ασκηθέντα ένδικα μέσα, κατά δικαστικών αποφάσεων με τις οποίες διατάσσεται η παραμονή ή η επάνοδος εργαζομένων σε υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού ή σε φορείς εποπτευόμενους από αυτό….»

[3] Άρθρο 51:  « Τα Ν.Π.Ι.Δ. με την επωνυμία : α ) Σύλλογος Κρητών Ελληνικού « Ο Ψηλορείτης », β) Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας και γ) Ναυτικός Αθλητικός Όμιλος Ελληνικού « Ο Ιππόκαμπος », απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής οποιοσδήποτε οφειλής, κεφαλαίου και προσαυξήσεων που βεβαιώθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες, από το έτος 2008 και αφορούν σε αποζημίωση για αυθαίρετη χρήση δημόσιου κτίσματος ή χώρου εντός της πρώην Αμερικανικής βάσης Ελληνικού, του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και των αθλητικών εγκαταστάσεων του Αγίου Κοσμά ( ΕΑΚΝ ). »

[4]  Άρθρο 54 παρ. 5 « Αποφάσεις αρμοδίων οργάνων Ο.Τ.Α. α` ή β` βαθμού περί μη άσκησης ή περί παραίτησης από ένδικο μέσο, οι οποίες εκδόθηκαν ως την έναρξη ισχύος του παρόντος, θεωρούνται, ως προς όλες τις συνέπειες τους, νόμιμες ».

google-news Ακολουθήστε το paratiritis-news.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.